Els eSports del Barça no s’aturen
- Viber
- Messenger
- Copia l'enllaç
Els eSports formen part de la nova estratègia digital del FC Barcelona, presentada recentment, que té com a objectiu fidelitzar i reforçar la connexió amb el soci, simpatitzant o fan global amb innovadors productes i serveis digitals basats en l’excel·lència i en un coneixement profund dels seus gustos i necessitats. Els eSports s’inclouen dins del primer pilar d’aquesta estratègia, la de l’atracció d’audiències globals, i ara s’han convertit en l’única activitat esportiva del Club que no s’atura per culpa del coronavirus Covid-19 que ha paralitzat l’esport mundial.
El Barça disposa de dos equips d’eSports: un d'efootballPES 2020, el simulador de futbol de Konami, i un altre de Rocket League, un joc que combina els cotxes i futbol. Amb motiu de les circumstàncies que patim per l’efecte del coronavirus, els esports professionals del Club ‘tradicionals’ romandran sense activitat esportiva en els propers dies. Una part de la secció d’eSports, però, sí que seguirà activa els propers caps de setmana gràcies a l’essència d’aquesta disciplina, el format online, en el qual els jugadors professionals de videojocs poden competir només amb bons equips informàtics i connexió a internet.
Tot i que l'equip d'efootballPES 2020 no podrà seguir jugant temporalment perquè el format de competició és presencial, és també habitual que els jugadors professionals disputin les competicions des de casa seva o des de centres d'alt rendiment que ofereixen els seus clubs. Aquest és el cas del nostre equip de Rocket League, que competirà aquest diumenge a la setena setmana de la Lliga Europea (RLCS) davant un altre club esportiu, l’AS Mònaco, en el format habitual d’aquesta competició que és de tres contra tres. Atesa la situació que hi ha en aquests moments, els jugadors del Barça podran seguir competint amb normalitat des de casa seva en una competició on participen cada diumenge des de principis de febrer i fins a finals de març.
El partit serà retransmès, com sempre, a través de les plataformes Twitch i Youtube, que jornada rere jornada, durant més de cinc hores, generen audiències amb una mitjana de 70.000 espectadors i un pic que supera els 100.000 espectadors concurrents.
La visió del Club respecte als eSports
Els eSports són competicions de videojocs, una tendència de consum a l’alça entre els més joves de tot el món i una indústria multimilionària que cada cop genera més interès. Aquestes competicions són protagonitzades per jugadors professionals de videojocs que disputen els seus partits ja sigui en format online o presencial i que es retransmeten mundialment.
Els seguidors principals d’aquesta nova tendència són els joves, un públic amb el qual el FC Barcelona també vol connectar; per aquest motiu, el Club va iniciar a finals de l’any 2018 el seu camí en el món dels eSports en consonància amb l’estratègia digital presentada el mes de febrer passat.
La secció d’eSports del Barça basa la seva activitat a competir a les millors competicions de videojocs del món sempre en jocs no violents. A més, tindrà cobertura a través dels nous canals socials del Club, on es generarà contingut constant, disposarà dels seus patrocinadors i es treballarà per buscar sinergies amb el model metodològic i educatiu del Club. A banda de connectar amb noves audiències globals, els eSports també són un canal per reforçar la marca Barça a països estratègics com els EUA i la Xina i crear una nova font d’ingressos per al Club.
Coherència amb els valors del Club
Aquest projecte, però, es fa sent fidels als valors del Barça i per això només es participarà en jocs que no siguin violents i que siguin coherents amb la seva marca i amb tot el que representa, incloent-hi la defensa de la igualtat de gènere i la gran aposta per la formació de persones i jugadors, seguint el mateix marc de coherència que totes les altres seccions esportives que hi ha del FC Barcelona.
A més, els jugadors de la secció d’eSports no només disposen de les habituals condicions que gaudeixen els jugadors de videojocs professionals, sinó que el model Barça posa a disposició dels equips un entrenador personal per fomentar el treball físic i les activitats en grup, així com un psicòleg per ajudar-los a seguir creixent com a persones i ajudar-los en el seu dia a dia.
Creació de nous canals digitals
Per tal de fer un seguiment de tota l’actualitat que envolta els equips d’eSports del FC Barcelona, el Club va crear nous canals digitals exclusius per la secció tant a Twitter com a Instagram amb el perfil @FCBeSports. D’aquesta manera, el Barça ja ha començat a produir continguts propis dedicats a les noves audiències que segueixen els eSports en l'àmbit global.
Aquests esports electrònics o competicions de videojocs on el Barça participarà han entrat amb molta força en els hàbits de consum digital dels joves de tot el món. Aquesta indústria, global i en gran part digital, s’ha començat a consolidar amb creixements d’audiències que mostren una tendència a l’alça en els propers anys.
El FC Barcelona, pioner en tot el que envolta el món de l’esport tradicional, també ha volgut sumar-se en l’aposta per una disciplina que atrau milions de joves a tot el món.
Els equips d’eSports del FC Barcelona
Actualment, el Club compta amb un equip format per tres jugadors d'efootballPES 2020: dos jugadors brasilers, un de 20 anys, Guilherme Fonseca i un de 19, Henrique Mesquita, a més d’un jugador madrileny, Saúl Chávez. Els tres juguen conjuntament a la Lliga oficial del videojoc, efootballPro, on representen el FC Barcelona davant altres clubs com el Manchester United, la Juventus, l’Arsenal o el Bayern de Munic, entre d’altres.
A més, també disposa d’un equip de tres jugadors i un entrenador de Rocket League que competeixen a la Lliga europea d’aquest videojoc anomenada Rocket League Championship Series, per tercera temporada consecutiva. El danès Aldin Hodzic, l’anglès David Morrow i l’holandès Hrant Yakoub competeixen sota les ordres de l’argentí Germán Micciullo.
Durant l’estiu del 2019, el Barça va tenir una gran visibilitat al mercat nord-americà gràcies a la classificació de l’equip de Rocket League per al Mundial que va organitzar el desenvolupador dels videojocs el mes de juny passat a Nova Jersey davant més de 15.000 espectadors.
El Barça segueix treballant en la línia d’ampliar els seus equips d’eSports per multiplicar la seva presència en el sector i arribar a connectar amb els milions de seguidors potencials a tot el món.
- Viber
- Messenger
- Copia l'enllaç