El Barça Innovation Hub posa en marxa cursos en línia per recaptar fons per a la lluita contra el Covid-19
- Viber
- Messenger
- Copia l'enllaç
El Barça Innovation Hub, BIHUB, el laboratori d’innovació i coneixement esportiu del FC Barcelona, ha posat avui en marxa, a través de la seva plataforma digital de formació, Barça Universitas, un programa de cursos en línia amb el doble objectiu de recaptar fons per a la lluita contra el Covid-19 i alhora permetre als professionals de diferents àrees de l’esport ampliar la seva formació en un període marcat per l’alteració de la rutina professional a causa del confinament. Els costos d’aquests cursos tindran un descompte del 50 per cent respecte al preu habitual establert per a les diferents temàtiques i tots els ingressos es destinaran a la Fundació Barça per fer front a la crisi sanitària del Covid-19.
La pandèmia del coronavirus ha provocat un canvi radical en l’estil de viure de les persones i una alteració en els seus àmbits professionals. El sector de l’ensenyament i de l’esport s’han vist també alterats i, a partir d’aquest fet, el BIHUB, a través de la seva plataforma digital de formació, Barça Universitas, ha volgut donar-hi resposta posant en marxa 11 cursos en línia adreçats a professionals i persones que vulguin continuar formant-se en diferents temàtiques esportives durant aquest període de crisi.
Aquests programes en línia, que es presenten sota l’epígraf Pren partit #AprènaCasa, tindran una durada d’un mes i han estat desenvolupats a partir dels diferents cursos i continguts que s’ofereixen habitualment a la plataforma Barça Universitas. La temàtica és força variada i comprèn formació en metodologia d’entrenament, nutrició, psicologia i rendiment esportiu, lideratge, o comunicació i màrqueting en l’àmbit esportiu, entre d’altres. Tots ells disposaran d’una accessibilitat permanent i els alumnes tindran accés a una comunitat virtual i activa de professionals del sector. Els cursos estaran disponibles en tres idiomes: castellà, anglès i portuguès.
L’objectiu d’aquesta oferta de formació adaptada és col·laborar en la lluita contra la pandèmia. La recaptació sencera d’aquests cursos es donaran a la Fundació Barça per tal que els destini a diferents projectes per pal·liar l’emergència sanitària i per lluitar contra l’impacte de la Covid-19.
La directiva responsable del BIHUB, Marta Plana, ha destacat que: “el Club està treballant de diferents maneres per contribuir a pal·liar els efectes d’aquesta crisi, i des del Barça Innovation Hub s’ha decidit que podria ser útil oferir aquests cursos online. Quedar-nos a casa és la millor manera d’ajudar a lluitar contra el coronavirus, però des del BIHUB volem compartir el nostre coneixement i, al mateix temps, que els fons que es puguin recollir es destinin a projectes d’emergència social, tot canalitzat a través de la nostra Fundació”.
El Barça juga contra el coronavirus
Aquesta iniciativa s’emmarca dins d’un seguit d’accions que ha posat en marxa el FC Barcelona per col·laborar, a través de l’Àrea Social i de la Fundació Barça, en la lluita contra aquesta crisi sanitària que obliga a mantenir un distanciament social i que està provocant una crisi sanitària i conseqüències econòmiques i socials mai abans vistes amb un abast global.
Des del primer moment que va començar la crisi, el Club va posar totes les seves instal·lacions a disposició del Departament de Salut de la Generalitat. Pel que fa a l’Àrea Social, s’ha llançat el programa T’acompanyem a casa per contactar amb els socis més grans de 80 anys per informar-los, assistir-los i fer-los un seguiment durant la crisi. D’altra banda, a través de la Confederació Mundial de Penyes, les federacions de penyes i les mateixes penyes, el Club s’ha posat a disposició de les diferents autoritats locals per oferir-los ajuda personal, així com per a l’ús de les instal·lacions i altres recursos que puguin oferir. Des de la Confederació Mundial de Penyes també s’ha lliurat al Banc dels Aliments 800 kg d’aliments infantils per a nens d’entre 1 i 3 anys.
Pel que fa a la Fundació Barça, en breu s’encetarà una campanya de conscienciació i sensibilització en què es reforçarà el missatge “Queda’t a casa” en col·laboració amb l’Hospital Sant Joan de Déu i que tindrà com a protagonistes els nens i nenes que a causa de la seva malaltia fa temps que estan ingressats al centre. Des de la Fundació també s’han mantingut contactes amb els patrocinadors globals i regionals del Club per canalitzar les donacions de material i equipaments sanitaris. En aquest sentit un dels patrocinadors del Club a la Xina, Taiping Life Inssurance, ha lliurat 30.000 mascaretes que es destinaran a residències de la tercera edat. D’altra banda, es mantenen els programes així com la recerca de nous suports destinats als col·lectius més vulnerables amb els quals habitualment treballa la Fundació Barça.
Sobre el Barça Innovation Hub:
El Barça Innovation Hub és la plataforma de coneixement i innovació que té com a missió principal convertir el Club en el centre d’innovació esportiva referent al món. La seva activitat es divideix en tres pilars fonamentals: la recerca científica, la innovació en col·laboració amb start-ups i corporacions i la formació i divulgació del coneixement.
Enllaç a la pàgina web dels programes en línia:
- Viber
- Messenger
- Copia l'enllaç