Un dispositiu de més de 1.900 persones participarà en la jornada electoral
- Viber
- Messenger
- Copia l'enllaç
Les eleccions a la Presidència i la Junta Directiva del FC Barcelona del proper diumenge 7 de març mobilitzaran un total de 1.986 persones durant tota la jornada electoral. El personal del Club, els interventors, els col·laboradors que vetllaran per la protecció anti-Covid-19 i el personal que gestionarà la seguretat, els accessos o les cues, integren el flux principal del dispositiu humà que vetllarà pel desenvolupament de la jornada electoral.
Les eleccions del Barça mobilitzaran un total de 1.986 persones durant tota la jornada.
El Club, fidel a la seva tradició democràtica i amb el propòsit de garantir l’exercici del ple dret dels socis i sòcies a votar i decidir el futur de l’Entitat, ha abordat l’organització d’aquestes eleccions des de les premisses de prioritzar la salut i la protecció de les persones en l’acte de votació, evitar l’exclusió o la discriminació per qüestions d’edat o de salut, fomentar la participació del soci i facilitar de la millor manera possible el dret de tots ells a poder votar i facilitar que l’organització de la votació sigui fàcil, transparent i accessible a tothom.
Així, el personal del Club formarà majoritàriament les meses electorals (presidents, vocals i coordinadors) tant en la seu del Campus FC Barcelona, al Camp Nou i el Palau Blaugrana com en les seus electorals. Tots ells hauran de passar obligatòriament per les mesures de seguretat Covid-19 establertes d’acord amb l’autoritat sanitària, que inclouen, entre d’altres, un text d’antígens 24 hores abans de la jornada, equips de protecció, punts de votació exterior ventilats i dos torns de treball, matí i tarda. Tot el personal que treballa diumenge rebrà una formació a través de sessions telemàtiques en què rebran totes les indicacions per desenvolupar els rols i tasques assignades adequadament, atès que a causa de les restriccions per la pandèmia no es farà el simulacre a la seu el dia abans com sempre ha estat habitual en la prèvia d’una jornada electoral.
Els membres de les candidatures i els interventors també formen un gruix important dels participants a la jornada electoral. Cada candidatura disposarà durant tota la jornada d’un mòdul situat al lateral del Gol Sud. L’aforament màxim de cada mòdul és de 30 persones i, ateses les mesures Covid-19, no es podrà superar en cap cas aquest nombre dins de l’espai interior. Les candidatures rebran indicacions i normativa, i totes les persones acreditades hauran de signar el certificat d’autoresponsabilitat. El Club també posa a disposició de les candidatures el test d’antígens. Cada persona que no l’hagi passat no podrà accedir ni als espais tancats destinats a les candidatures ni als col·legis electorals.
Pel que fa als interventors, cada candidatura podrà tenir fins a 42 autoritzats, en doble torn de matí i tarda (30 al Camp Nou, 3 al Palau Blaugrana, 3 a la Sala Roma on estaran les meses del vot per correu i 1 interventor a cadascuna de les seus, excepte a Girona, que en tenir 5 meses podran accedir-hi dos interventors). Tots els interventors han de tenir la condició de socis, i no podran estar asseguts a les meses electorals.
Mesures de protecció a les meses de votació
La neteja i la intensa desinfecció serà una constant durant tota la jornada i hi haurà uns agents COVID que vetllaran pel compliment dels protocols que han de garantir la seguretat i la protecció de tots els socis i sòcies i el personal que participarà en l’operativa electoral. Les meses electorals disposen d’una llargada que permeti la distància mínima de seguretat d’1,5 metres entre el president i el vocal. Els punts de votació són amplis i ventilats, i comptaran amb el vistiplau del Departament de Protecció i Riscos del FC Barcelona. Els socis només podran votar d’un en un, de manera consecutiva i mantenint la distància de seguretat entre la zona de votació delimitada davant de la taula i la cua situada a l’exterior.
Pel que fa a la mobilitat, el dispositiu logístic de la jornada electoral s’ha dissenyat de forma que es minimitzi la mobilitat i les interaccions socials. Tots els punts d’activitat a interiors disposen de normativa específica d’obligat compliment de totes les mesures. Al recinte de les Corts s’hi podrà accedir a peu o en vehicle particular. Cadascun dels accessos disposa d’un nombre de carrils adequat per garantir la correcta distància de seguretat entre els vianants.
El Club ha posat a disposició dels socis quatre zones d’aparcaments amb un total de 1.700 places disponibles i es podrà aparcar dins del recinte sempre que hi hagi places lliures.
Serveis d’atenció
Pel que fa als serveis d’atenció, el Club disposa d’un servei d’atenció telefònica (900 1899 00) i a l’OAB un equip especialitzat donarà servei per a resolució d’incidències. L’Oficina d’Atenció Especialitzada (OAE) també tindrà un servei d’atenció personalitzada per a persones amb mobilitat reduïda o afectacions de la salut que requereixin una atenció i ajuda personalitzada. Hi haurà quatre punts d’informació i atenció ubicats al Bulevard, Tribuna, Gol Nord i Gol Sud. També el servei T’Acompanyem de la Creu Roja donarà suport i acompanyament a tots els socis que ho requereixin.
Dispositiu sanitari
El Club també ha disposat un dispositiu sanitari amb assistència mèdica permanent per respondre qualsevol contingència que pugui sorgir. Hi haurà tres equips mèdics, tres ambulàncies, un retén de la Creu Roja, el servei T’Acompanyem, un dispensari obert al Camp Nou i un dispensari obert al Palau. En el cas que algú es trobi malament, els serveis sanitaris són els únics que tindran la potestat final de comprovar l’estat de la persona afectada, avaluar i decidir.
- Viber
- Messenger
- Copia l'enllaç