El Barça, líder al rànquing UEFA d’ingressos d’equipacions i marxandatge
- Viber
- Messenger
- Copia l'enllaç
La UEFA ha publicat recentment un estudi de l’activitat econòmica dels clubs europeus on fa balanç de diferents aspectes del negoci del futbol. En aquest informe destaca el lideratge del FC Barcelona en el rànquing d’ingressos d’equipacions i marxandatge dels clubs de futbol amb una xifra total de 179 milions, superant en 34 milions al Reial Madrid, segon club en aquest rànquing d’ingressos.
La temporada 21-22, el Barça va totalitzar 119 milions i estava situat en la cinquena posició total darrere de Liverpool, Manchester United, Bayern de Múnic i Reial Madrid respectivament. En només un exercici econòmic, el Barça ha sumat 60 milions més que l’any anterior i s’ha situat en la primera posició d’aquesta classificació amb un creixement de més del 50% total.
Aquests 179 milions són una xifra rellevant i un rècord històric entre els clubs europeus de futbol atès que mai ningú havia arribat a aquest volum de vendes. El segueixen el Reial Madrid amb 155, el Bayern de Múnic amb 147, el Liverpool amb 137 i el Manchester United amb 130. Quatre dels cinc clubs capdavanters tenen una unitat de negoci interna especialitzada en la gestió d’aquest negoci per tal de capitalitzar al màxim els ingressos, tal com ha impulsat el Club amb BLM.
Prioritat del Pla Estratègic del Club
Els darrers anys, el Barça ha prioritzat el negoci de retail i licensing com un dels eixos principals del Pla Estratègic 21-26 a través de BLM. Els resultats d’aquest negoci són fruit de l'expansió i diversificació del negoci per poder créixer lluny de l’Spotify Camp Nou. D’aquesta manera s’han obert 10 punts de venda amb botigues pròpies en ubicacions estratègiques a Catalunya i una a Madrid. A més, s’ha potenciat el negoci de venda en línia així com el negoci internacional de venda de productes llicenciats.
Una de les claus d’aquest creixement ha estat l’ampliació i diversificació de les col·leccions de producte, oferint com sempre unes equipacions referents al mercat i complementant amb col·leccions de roba dissenyades i produïdes directament pel Club, amb un fort component emocional i relat, com per exemple la col·lecció Cruyff i una reedició de diferents samarretes retro.
Els productes de marxandatge juguen un paper cabdal en la relació amb els 480 milions de seguidors blaugranes repartits arreu del món i reforcen la connexió i el sentiment de pertinença amb els seguidors culers.
- Viber
- Messenger
- Copia l'enllaç