En un any en què es celebra el 125è Aniversari del Club, i els 30 anys de la Fundació, el FC Barcelona vol refermar els valors del “Més que un club” que l’han distingit al llarg de la seva llarga història amb una campanya que apel·la directament a la solidaritat i a l’orgull de sentir-se culer.
La campanya posa en valor el projecte “Polseres Blaugranes” creat per la Fundació FC Barcelona. Aquest projecte vol enfortir encara més la tasca que fa la Fundació per millorar el benestar i la qualitat de vida d’infants i adolescents que pateixen, i en especial als que es troben hospitalitzats i d’altres que pateixen greus malalties i que estan en cures pal·liatives al seu domicili.
El vídeo de la campanya ha comptat amb la presència dels equips professionals del Barça; el Fundació Barça Genuine; Joan Laporta, president del FC Barcelona i de la Fundació; la Dra. Marta Segú, directora general de la Fundació Barça; la nova mascota blaugrana CAT, i, especialment, de l’escriptor i director Albert Espinosa. Ell és el creador de la mítica sèrie de televisió “Polseres Vermelles”, que ha servit d’inspiració per crear aquest projecte.
L’àmplia representació d’esportistes, figures institucionals i actius del Club, en una imatge gairebé inèdita, vol transmetre la unió culer amb un objectiu solidari. El vídeo de la campanya porta l’espectador a través de diferents escenes ambientades en el Nadal creant un efecte on els i les protagonistes estan junts al mateix moment i al mateix escenari.
Al llarg del vídeo, veiem com alguns protagonistes mostren una polsera amb els colors blau i grana, símbol de la solidaritat de la comunitat blaugrana amb infants i adolescents que pateixen. La polsera no és només un accessori. Cada polsera simbolitza els cordons de les botes dels nostres esportistes i vol reflectir el compromís del Club amb la lluita d’infants i joves davant situacions d’extrema dificultat.
Projecte 'Polseres Blaugranes' de la Fundació FC Barcelona
El projecte “Polseres Blaugranes” promou accions que es desenvolupen en col·laboració amb hospitals pediàtrics de Catalunya i d’arreu del món. L’objectiu principal és humanitzar l’atenció i cura dels infants i joves amb malalties greus segons les necessitats identificades a cada centre hospitalari i en les cures pal·liatives a domicili, molt necessàries en algunes situacions on l’acompanyament es pot fer a casa.
El programa pretén per una banda millorar el benestar emocional d’infants i adolescents durant la seva estada a l’hospital, així com dels seus familiars, creant espais i ambients que sigui atractius, alegres i que ajudin en l’acompanyament de la malaltia, i per l’altra potenciar teràpies innovadores complementàries al tractament convencional i que suposin una millora en l’evolució de la malaltia.
El mateix Albert Espinosa, un exemple en si mateix de superació d’una greu malaltia quan era infant i adolescent, participarà de manera activa en aquest programa com a “Ambaixador”, intervenint en el disseny de les diferents iniciatives i explicant la seva pròpia experiència als nens i nenes hospitalitzats.
Aquest divendres surt a la venda la polsera blaugrana, que tindrà un preu de 9,99 euros, però el lliurament no es farà fins a finals de gener. Es comercialitzarà a les botigues oficials del FC Barcelona i a store.fcbarcelona.com. Tots els fons recaptats aniran destinats al projecte Polseres Blaugranes de la Fundació.