Barça One fa un any en plena forma

Barça One fa un any en plena forma

La plataforma de streaming gratuïta del FC Barcelona ha consolidat en dotze mesos un nou ventall de continguts audiovisuals que acumula més de 7,6 milions de visualitzacions i on destaca l’èxit dels documentals Premium, dels nous formats i dels videopòdcasts

Barça One, la plataforma de streaming gratuïta del FC Barcelona, compleix aquest divendres 4 d’abril un any de vida. Dotze mesos de singladura que han servit per consolidar una oferta audiovisual que aposta per produccions  exclusives i Premium que converteixen Barça One en l’OTT amb la millor selecció de continguts amb temàtica Barça de tot el mercat audiovisual.

Durant els primer dotze mesos les produccions de Barça One han acumulat més de 7,6 milions de visualitzacions i, en termes geogràfics, a més de l’estat espanyol, els països que més audiència han aportat han estat els Estats Units, Mèxic, França, Polònia, Veneçuela i Colòmbia.

El documental “The Next Generation”, el contingut més vist

En aquest any de vida han tingut una molt bona acollida els productes que mostren les interioritats dels equips i de les persones que els formen. En són un exemple els documentals Premium sobre el primer equip masculí com “Barça Inside 24/25” -del qual ja es poden veure els dos primers episodis-, “Gavi: el retorn”, “Orígens”, “The next generation” – el contingut més vist de la plataforma durant aquest any, amb mig milió de visualitzacions- i produccions que s’endinsen en els perfils de les jugadores del femení com “Nascudes per jugar”.

Èxit dels nous formats

Els nous formats també consten a la llista dels programes més vistos. És el cas del “One to one” -amb sis episodis- i del “Cara a cara” -amb dos episodis. Basats en entrevistes exclusives amb els esportistes de la casa, fetes per professionals especialitzats que coneixen en profunditat les seves carreres, aquests programes ajuden a descobrir noves facetes dels jugadors i jugadores a les quals altres mitjans i plataformes no hi tenen accés.

La revelació dels videopòdcasts

Els videopòdcasts han estat també una gran revelació durant aquest primer any. Destaca el favorit de l’audiència, el “Videopòdcast del President” -amb tres episodis-; el “Barra Lliure” -amb 45 entregues-; “La Llotja del 125” -sis capítols-; o la darrera novetat, “My Story” -tres episodis-, el primer a fer-se íntegrament en anglès. Els videopòdcasts estan cridats a ser un format en projecció a Barça One -de fet, se n’estan preparant de nous que veuran la llum properament- i, a més, es poden veure també a Spotify.

Obres de l’Spotify Camp Nou i tota l’actualitat, peces clau

L’actualitat del dia a dia del Club ha estat també un dels puntals del primer any de vida de Barça One. S’han produït més de 700 “Barça Notícies”, en tres idiomes. A més de les rodes de premsa, els entrenaments i les Assemblees, l’audiència ha mostrat un gran interès per la càmera en directe de l’evolució de les obres de l’Spotify Camp Nou i pels 6 primers episodis de la sèrie documental –“Nou Spotify Camp Nou. L’evolució de l’Estadi”- que recull com avancen les obres amb imatges exclusives.

Més de 130 partits emesos

Pel que fa a les retransmissions esportives, Barça One ha emès més de 130 partits durant el seu primer any, entre els quals enfrontaments del Barça Atlètic, del Juvenil A, de la UEFA Youth League, del futbol formatiu, dels Barça Legends i el Trofeu Joan Gamper amb continguts exclusius. Cal recordar també que els partits dels primers equips masculí i femení estan allotjats a la plataforma 24 hores després de la seva celebració. A més, l’afició té ganes de recordar partits de llegenda i l’arxiu històric és un dels espais que més flux de visites registra a la plataforma. Durant aquest temps, el Barça - PSG de Lliga de Campions de la temporada 16/17 ha estat el que ha acumulat més visualitzacions.

Aquest any també ha vist la llum el canal TOP Barça, un spin off de Barça One en format de televisió lineal i finançat amb publicitat -canal FAST-, que es pot veure en plataformes de continguts d’arreu del planeta i que també està obtenint una gran acollida, com ho demostra el seu pla d’expansió per als propers mesos.

Subscripció gratuïta i opció Premiun

Per als que encara no coneguin la plataforma, cal recordar que Barça One disposa de tres nivells d’usuari. Un de gratuït amb publicitat, que és l’opció més accessible. Un altre de gratuït -sota registre previ- que permet personalitzar el canal, confeccionar llistes de reproducció pròpies, rebre recomanacions de la programació i visualitzar continguts exclusius. I per últim, una subscripció Premium per 1,99 euros al mes -gratis per a socis i sòcies del FC Barcelona-, sense anuncis i amb la possibilitat de descarregar continguts per visualitzar-los on i quan es vulgui.

Força Barça
Força Barça

Relacionat Amb aquest contingut

Tanca l'article

Relacionat Amb aquest contingut