La mascota CAT, el fitxatge estrella del FC Barcelona
- Viber
- Messenger
- Copia l'enllaç
CAT va fer el seu gran debut durant el 125è aniversari del Club, i des de llavors, s’ha integrat plenament en la vida diària del FC Barcelona, amb una gran presència institucional, social i digital. La mascota del Barça, presentada el mes de novembre passat a la gala celebrada al Liceu, s’ha consolidat com un element estratègic dins l’univers del Club. Amb una imatge inspirada en l’escut del Barça i amb un nom que homenatja les arrels catalanes, CAT representa l’esperit jove, inclusiu i internacional de l’entitat.
El projecte de creació de CAT va ser liderat per l’àrea d’Identity del FC Barcelona, amb la col·laboració dels reconeguts Grangel Studio, responsables del disseny de personatges icònics per a DreamWorks, Sony o Universal Pictures, com Madagascar, Kung Fu Panda o La Núvia Cadàver, i que han estat guardonats amb un Oscar de Hollywood per Pinocchio i un Annie per Spirit.
La mascota CAT és clarament un cas d’èxit, una mascota que representa els valors del Club, creada a partir d’un dels símbols més identitaris de la història del Barça, el seu escut. A més, va néixer fent honor a les seves arrels catalanes, a partir del seu nom, i amb el mateix orgull que ho fa el Club, representant també la ciutat de Barcelona arreu del món. En aquest sentit, ja sigui a través de les seves aparicions o bé amb el seu contingut a les plataformes digitals del FC Barcelona, o als seus perfils propis a Instagram (@catculer) i TikTok (@cat_culer), la mascota CAT transmet tot allò que fa del Barça ‘més que un Club’.
L’exitosa acollida de la mascota CAT i l’aposta que el Barça està fent per aquest nou actiu de marca li ha permès també connectar amb noves audiències i enamorar tots els culers. Tant és així que el Club llançarà oficialment el pròxim 22 d’abril l’exclusiva col·lecció càpsula ‘CAT’, pensada per als més petits, d’entre els 2 i fins als 6 anys. Aquesta ha estat dissenyada amb la identitat visual de la mascota blaugrana, integrant la seva imatge i estil, i inclourà 2 samarretes, 2 dessuadores, 1 gorra i 2 dissenys diferents de parells de mitjons.
Un membre 100 % integrat a la família blaugrana
La mascota CAT ha passat ja a formar part del dia a dia del FC Barcelona en els partits i dinàmiques, consolidant el seu paper dins de l’ecosistema del Club. La integració amb el primer equip de futbol masculí i femení és constant, ja sigui amb aparicions més informals en entrenaments, a l’arribada dels jugadors i jugadores, o en moments compartits en un dia de partit, així com en accions més concretes per a la generació de contingut. Les seccions professionals també compten amb la seva assistència, i les seves visites al Palau Blaugrana són un dels principals elements dinamitzadors en dies de partit.
Cal destacar també la seva participació en alguns dels esdeveniments del Club, associant el seu paper amb el vessant més institucional del FC Barcelona. Un dels exemples més recents és al Mobile World Congress 2025, en el marc de l’Sports Tomorrow Congress, mostrant l’associació de la mascota CAT amb la innovació i la tecnologia, fet que posa de manifest la seva adaptació a nous entorns fora del terreny de joc. També ha participat recentment en alguns dels actes organitzats per la Fundació Barça.
Pel que fa a les seves pròximes aparicions, CAT estarà present a la final de la Copa del Rei 2025, que es disputarà a l’estadi de La Cartuja, a Sevilla, el pròxim 26 d’abril, en un dels Clàssics més esperats de la temporada. En aquest sentit, es valorarà també la seva presència en altres desplaçaments.
Contingut viral a les xarxes socials
La mascota CAT és una de les més virals, generant contingut diàriament, ja sigui des del punt de vista més institucional del Club fins a la part esportiva, tenint en compte totes les seccions professionals. Pel que fa a Instagram, s’ha consolidat com la mascota més seguida del món a la plataforma, amb 568k seguidors i seguidores, i ha experimentat un creixement constant des de la seva presentació, generant contingut de valor en els seus primers mesos de vida i arribant als 17,8 milions de visualitzacions i més d’1,2 milions d’interaccions totals. D’aquesta manera, més de 650.000 comptes únics han participat activament —likes, comentaris, compartits i guardats— amb el contingut publicat.
Entre els continguts més destacats, els vídeos amb balls han aconseguit les millors xifres, fet que ha portat la mascota del Barça a realitzar algunes coreografies a l’Estadi Olímpic Lluís Companys o al Palau Blaugrana. Amb aquest to més proper i divertit, els balls i la complicitat amb els seguidors i seguidores, els jugadors i jugadores, els entrenadors -amb accions com l’aniversari de Hansi Flick-, i inclús amb el president Joan Laporta, CAT ha aconseguit connectar amb totes les audiències i generar diferents oportunitats de valor.
Al seu perfil de TikTok, amb 11,2 milers de seguidors i seguidores, els reels de la mascota CAT tenen un gran impacte, amb un total de més de 23 milions de visualitzacions. A més, s’han registrat 2,8 milions de likes, 280.000 comentaris i 61.000 compartits, amb 1 milió de visites al perfil.
Un altre dels continguts estrella són les col·laboracions amb les mascotes dels altres clubs, aprofitant els partits del primer equip de futbol masculí. La Mosca Sisa, del Girona FC, el SuperPepino, del CD Leganés, o el Txurdin, de la Reial Societat, són alguns dels companys amb qui la mascota CAT ha interactuat, de manera que s’ha reforçat també el vincle entre clubs i s’ha mostrat l’esperit integrador, amb una personalitat afable i positiva, trets que defineixen també el caràcter del FC Barcelona.
Un potencial nou actiu comercial
El seu impacte arreu del món ha despertat també l’interès de diferents marques, gràcies a la seva capacitat de connectar amb el públic més jove. Des del FC Barcelona s’està valorant el potencial comercial de la mascota CAT, fins al punt que ja s’està treballant per identificar possibles patrocinadors que puguin estar interessats a vincular la seva imatge directament amb la mascota del Barça. La versatilitat del personatge, sumada a la bona acollida, la posicionen com una figura de valor per a activacions de marca amb alt impacte de visibilitat. L’objectiu del Club és començar a definir i implementar algunes d’aquestes accions durant aquest any 2025.
- Viber
- Messenger
- Copia l'enllaç