El FC Barcelona inaugura el Barça Experience a Haikou
- Viber
- Messenger
- Copia l'enllaç
El Barça Experience de Haikou ja és una realitat després de l’acte d’inauguració que s’ha celebrat avui al complex de Mission Hills, i a partir d’ara els aficionats que visitin l’illa xinesa de Hainan, un dels principals destins turístics d’Àsia, ja podran conèixer més de prop el club blaugrana gràcies a aquest complex que inclou un museu interactiu de 4.000 m2 i una gran botiga, a més d’una Barça Academy Pro amb sis camps.
La cerimònia d’obertura ha tingut lloc al Centreville de Haikou i ha comptat amb una àmplia representació del Club encapçalada pel directiu i responsable de l’Àrea Digital, Dídac Lee; el director executiu-CEO, Òscar Grau; el secretari tècnic, Éric Abidal, i l’ambaixador del Club Juliano Belletti, juntament amb Tenniel Chu, vicepresident de Mission Hills Group, i diferents autoritats locals i directius de la Federació Xinesa de Futbol.
En el marc de la inauguració, Dídac Lee ha anunciat que el Barça està treballant amb la intenció que el primer equip visiti les instal·lacions durant la gira de l’estiu del 2019. L’equip de Valverde visitarà la Xina i el Japó durant la pretemporada, en el marc de l’estratègia de globalització i expansió de marca que preveu el Pla Estratègic d’aquest mandat.
L’acte ha tingut lloc a Centreville, un gran complex comercial de Haikou on es troba el Barça Experience. A la cerimònia hi ha assistit la Penya Blaugrana de Xangai, que ha donat suport i ànims durant les intervencions dels representants del FC Barcelona. El directiu Dídac Lee, que ha fet part del seu discurs institucional en xinès, ha manifestat davant els assistents i convidats la satisfacció del Club per haver pogut fer realitat aquest projecte que reforçarà l’aposta per un mercat estratègic per a l’Entitat. En aquest mateix indret el president Josep Maria Bartomeu va signar fa 18 mesos un acord per a deu anys, prorrogable a deu anys més, per crear la primera joint venture de la història del Club, amb la presència de l’exjugador blaugrana Ronaldinho. Aquest acord, que va ser referendat per l’Assemblea Extraordinària de socis compromissaris, significa un nou pas en l’estratègia d’internacionalització de la marca Barça, inclòs en el Pla Estratègic 2015-2021.
Aquest ha estat el tret de sortida a un projecte històric per al FC Barcelona a Haikou, impulsat per Mission Hills Group, propietat de la família Chu, una empresa líder del sector de l’esport i l’oci, que compta amb el 100% de capital privat. El projecte inclou un espai d’experiències del FC Barcelona de 4.000 m2, una gran Botiga Megastore de 900 m2, una futura zona de restauració i una Barça Academy Pro que funciona des de l’estiu del 2017.
Un cop acabat l’acte, les autoritats han fet una visita institucional al nou centre d’experiències Barça del qual podran gaudir els visitants de Centreville. El museu del Barça és una instal·lació de 4.000 m2 que és l’espai museístic i d’experiències més gran de què un club de futbol disposa fora del seu país. Està concebut amb una vocació interactiva per poder oferir experiències digitals als aficionats que el visitin, i compta amb zona de trofeus, una zona de realitat virtual que transporta el visitant fins al Camp Nou, pantalles de gran format on es projecten vídeos dels moments històrics esportius, una zona lúdica amb diferents activitats (des de xutar faltes a Ter Stegen fins a descobrir imatges icòniques, sempre amb la pilota al centre de tot per ser fidels a l’estil de joc que ha fet del Barça un referent mundial), i també videojocs i futbolins. La idiosincràsia del més que un club també hi està molt present, amb explicacions sobre tot allò que fa el Barça diferent de la resta de clubs del món.
El projecte del Barça Experience de Haikou està situat en un enclavament estratègic, l’illa de Hainan, una zona de gran sostenibilitat ambiental, no industrialitzada, que és una destinació preferent en esport i una reconeguda destinació turística per als xinesos. És coneguda com la Hawai d’Àsia, i l’illa està situada al sud del país, per la qual cosa es beneficia d’un clima tropical i compta amb quilòmetres de platges.
Visita a la Barça Academy Pro
Posteriorment a la cerimònia d’inauguració i a la visita institucional al Museu, la delegació blaugrana s’ha desplaçat fins a la Barça Academy Pro, unes instal·lacions situades a uns vint minuts del Centreville on es troben els camps d’entrenament i que funcionen com a centre de formació des del 2017. Un cop al camp, els jugadors blaugrana s’han vist sorpresos pels nens de la Barça Academy, i el secretari tècnic Éric Abidal ha realitzat un discurs en què els ha animat a gaudir del futbol, passar-s’ho bé i aprofitar l’ocasió per aprendre a jugar a futbol amb el mètode Barça i aprendre dels millors entrenadors que poden tenir.
Des del 2017 més de 1.200 nenes i nenes han participat en els diferents camps i programes organitzats amb la metodologia de les escoles del Barça en unes instal·lacions que compten amb sis camps d’entrenament, amb capacitat per a un miler d’esportistes. D’altra banda, durant aquest període de temps, més de 5.000 joves de la ciutat de Haikou han estat formats pels entrenadors de la Barça Academy en diferents campanyes de promoció del futbol a les escoles locals.
Els representants del Club han participat en la visita, i Éric Abidal i Juliano Belletti han realitzat un clínic amb els nens i nenes de l’acadèmia i han participat en una activitat, ‘2 contra 60’, en la qual s’han enfrontat en un partidet a 60 nens de l’escola. A més, també han participat en els rondos i els exercicis realitzats durant la visita amb els alumnes de la Barça Academy Pro.
Declaracions de Dídac Lee, directiu del FC Barcelona:
“Avui inaugurem un centre d’experiències Barça i una botiga que ens permetran acostar-nos més als aficionats blaugrana a la Xina. Sabem que l’interès dels xinesos pel futbol creix dia a dia, de la mateixa manera que ho fa l’interès pel Barça. Aquest centre que inaugurem avui ajudarà que els aficionats al futbol que vinguin a la bonica illa de Hainan passin moments inoblidables en un lloc únic. Estem segurs que, com més ens coneguin, més ens estimaran. Tot això es podrà veure en detall en aquest centre d’experiències Barça, i volem que tots els aficionats se sentin part de la família Barça. Una gran família que es compon dels socis, les penyes, els aficionats, els esportistes i partners com Mission Hills”.
Declaracions de Tenniel Chu, vicepresident de Mission Hills Group:
“El futbol és l’esport més gran del món i el més popular a la Xina. El país té prop de 200 milions de seguidors i més de 10 milions el practiquen de manera activa. La Barça Experience, juntament amb la nostra Barça Academy Pro, inspirarà una nova generació d’aficionats al futbol a la Xina i permetrà convertir Haikou en el bressol de les futures estrelles de futbol de la Xina”.
- Viber
- Messenger
- Copia l'enllaç