Més de 300 socis i sòcies assisteixen a la sessió informativa sobre les obres de l’Spotify Camp Nou
Ahir es va celebrar la sessió participativa de l’Espai Barça, un acte que va comptar amb la presència de més de 300 socis i sòcies, que havien estat prèviament registrats, el màxim d’aforament que permetia l’espai. A banda, més de 15.000 espectadors ho van seguir per Barça One. La sessió, conduïda per la vicepresidenta Elena Fort, va servir per actualitzar els assistents sobre l’estat actual de les obres del’Spotify Camp Nou amb la predisposició de tornar-hi a jugar partits de competició oficial aquesta temporada, amb una capacitat parcial d’uns 60.000 espectadors. Tot i això, qualsevol previsió de calendari està sotmesa a revisió en funció del desenvolupament de les obres de l’Espai Barça.
Un exercici de transparència i participació
Elena Fort va obrir la sessió agraint la presència dels socis i sòcies i recordant que aquesta és la quarta sessió de participació al voltant de l’Espai Barça. Va destacar que aquestes trobades són una mostra de la voluntat de transparència del Club, que es complementa amb altres iniciatives com les càmeres 24 hores que permeten seguir l’evolució de les obres en temps real des de la web del FC Barcelona.
Estat de les obres i tramitació de llicències
En la seva intervenció, Joan Sentelles va oferir una visió general de l’estat de les obres, detallant punt per punt en quin estat es troben els diferents fronts del projecte. Va confirmar que els treballs avancen segons la previsió en totes les àrees, incloent-hi l’Spotify Camp Nou, el Palau Blaugrana, el Campus i les urbanitzacions adjacents. També va informar sobre l’evolució de les més de 20 llicències tramitades necessàries per fer realitat el nou Estadi.
A més, va exposar els diferents imponderables que han afectat les obres, des de tràmits administratius fins a revisions del projecte i reforçaments estructurals de l’antiga edificació, factors que han requerit ajustos en els terminis d’execució.
Tot i aquests desafiaments, les obres mantenen el ritme necessari per pensar en una tornada de l’equip a la nova llar blaugrana abans de l’estiu. En aquest sentit, quan es reobri l’Spotify Camp Nou, l’Estadi comptarà amb un sistema provisional de control d’accés, il·luminació provisional i serveis completament operatius, i 200 places d’aparcament destinades a compromisos del Club, PMR i necessitats operatives.
Actualment, el projecte compta amb la implicació de 3.400 treballadors. Pel que fa als terminis definitius de l’obra, l’únic canvi significatiu és l’execució de la coberta del nou Estadi, que es durà a terme un cop finalitzi la temporada 2025/26. Aquesta decisió no afecta les condicions generals de l’Estadi ni l’aforament i s’ha adoptat per garantir el desenvolupament normal de la competició durant aquella temporada
En paral·lel a la construcció, el Club ja ha iniciat els treballs per plantar la gespa de l’Estadi. El procés, que té una durada aproximada de 10 setmanes, consisteix en retirar la sorra de les obres, instal·lar els drenatges i posteriorment plantar la nova gespa, una tasca que es preveu finalitzar a mitjans d’abril.
Aspectes clau sobre la tornada al Spotify Camp Nou
Durant la sessió, es van abordar diverses qüestions rellevants per als socis, incloent:
- Suspensió de la condició d’abonats: La Junta Directiva manté l’acord de no aixecar la suspensió fins a que les obres estiguin completament finalitzades.
- Criteris per a persones amb mobilitat reduïda: Com a regla general, s’aplicarà per tots els abonats, el criteri de mínima distància respecte a les localitats originals. A més, el cas d’aquest col·lectiu es tractarà amb especial atenció i es garantirà que els abonaments els hi facilitin la mobilitat.
- Obertura d’una oficina d’atenció exclusiva per gestionar el retorn al Spotify Camp Nou. Aquesta oficina estarà dotada amb més de 10 persones per oferir suport i resoldre qualsevol consulta dels abonats.
- Llista d’espera per a nous abonaments: Es va reiterar que la previsió és que puguin entrar unes 3.000 persones de la llista d’espera quan es completi el procés de redistribució.
Gestió econòmica i relació amb els inversors
El FC Barcelona manté els pagaments previstos amb Goldman Sachs segons els terminis establerts i en funció de l’evolució de les obres. El contacte amb l’entitat financera és diari, amb un seguiment exhaustiu de la construcció. A més del Club i l’empresa constructora, els inversors també són un actor clau en el projecte, ja que han compromès la seva inversió sota unes fites determinades pel retorn d’aquesta.
Llançament dels VIP Ring Seats i creixement de Barça Hospitality
Paral·lelament al desenvolupament de l’obra, Barça Hospitality ha llançat els VIP Ring Seats, les últimes localitats Premium disponibles per al futur Estadi. Amb un 60% dels productes VIP ja venuts, el Club segueix ampliant l’oferta exclusiva per a la nova llar blaugrana. Aquestes noves localitats es troben als córners de la primera anella VIP i compten amb accés exclusiu a les sales d’hospitality del Spotify Camp Nou.
L’Espai Barça: una gran oportunitat per a patrocinadors i partners del nou Estadi
El projecte del Spotify Camp Nou i l’Espai Barça representa també una gran oportunitat per al programa de patrocinis creat específicament per a aquesta nova infraestructura. Es tracta d’un dels projectes més importants de la història del Club i s’ha convertit en una plataforma plena de noves oportunitats tant per a empreses que es dirigeixen directament als consumidors (B2C) com per a aquelles enfocades a l’àmbit empresarial (B2B). Aquest programa permet als patrocinadors aprofitar l’impacte i el prestigi global del FC Barcelona per consolidar la seva presència de marca i generar sinergies comercials.
Diverses empreses han volgut vincular-se al nou Spotify Camp Nou, consolidant-se com a partners clau en el projecte. Entre elles hi ha Fortinet, Hewlett Packard, Fever, Carrier, Raventós Codorníu, Panasonic, Eheim, HPE, TK Elevator, Figueras, IPG, Legends i Disano, entre d’altres.