FC Barcelona - Mallorca: A temps de tot (1-0)

FC Barcelona - Mallorca: A temps de tot (1-0)

Dani Olmo transforma el domini en un gol que val tres punts clau per a la Lliga i manté el Barça amb dret a somiar en gran

Nova demostració de maduresa del Barça per a desfer-se del Mallorca per la mínima (1-0) gràcies al gol de Dani Olmo. Els de Flick han tingut diferents pells, després d'una primera part d'infinites ocasions sense el premi desitjat, que ha arribat a l'inici de la segona. Amb el marcador a favor, tot i no poder-ho sentenciar amb el segon, han sabut resistir i afrontaran la final de Copa, com a mínim, amb quatre punts més que el Reial Madrid, que encara ha de jugar a Getafe.

Onze amb rotacions

Amb la final de Copa a l'horitzó i molts partits en pocs dies a les esquenes dels seus jugadors, Hansi Flick ha rotat bastant en l'onze inicial. A la defensa només ha repetit Iñigo, que ha tingut Araujo com a company a l'eix i Eric Garcia i Héctor Fort als laterals. Al mig del camp, amb l'intocable Pedri han jugat Gavi i Olmo, mentre que Lamine Yamal ha tornat a la titularitat, juntament amb Ferran i amb Ansu Fati com a gran novetat, en la segona titularitat del '10' aquest curs després de la del 20 d'octubre en un 5-1 contra el Sevilla.

EA020253A

Atac i gol constant, sense premi abans del descans

Tot i això, els culers, conscients de la importància que té cada jornada d'aquí al final, han començat intensos buscant la porteria de Leo Román. Després d'uns primers minuts d'alternances, el camp s'ha inclinat del tot cap al marc mallorquinista, durant tota la primera meitat. Ha estat poc menys que un miracle que el primer temps acabés sense gols, després de 24 rematades dels culers i cap dels balears. Rematades de tots els colors i de gairebé tothom. 

La primera realment clara, una doble ocasió de Ferran i Lamine Yamal, amb doble intervenció de Leo Román. Però és que el porter argentí s'ha hagut de multiplicar per a desviar tota l'allau de xuts que li arribaven, com una de Dani Olmo, al primer pal, quan gairebé es cantava el gol. Poc després ha estat la fusta qui ha negat el gol a Gavi i, en la jugada posterior, Araujo ha perdonat quan estava tot sol després d'un refús del porter.

Olmo torna a decidir

El Barça corria el risc de desesperar-se, i no estava mancat de motius per a fer-ho, perquè abans del descans han arribat a tenir una triple ocasió que de manera inversemblant no ha acabat dins. Ni el gol invalidat per fora de joc a Mateu Morey a les acaballes ha posat nerviós Hansi Flick, que no ha fet canvis a la mitja part, i no ha fet falta. En el primer atac, per fi, ha caigut el gol que tant es mereixien. Ho ha fet des de la bota esquerra de Dani Olmo, que ha rebut una assistència d'Eric Garcia i ha salvat la cama del defensor per a allotjar la pilota al fons de la xarxa (1-0, min 46). Segon gol seguit de l'egarenc, que ja va ser clau en la remuntada contra el Celta.

EA016493

El gol, després de tant esforç, ha destensat una mica el líder, que ha vist com un cop de cap de Raíllo s'ha passat davant Szczęsny en la més perillosa del Mallorca. Flick ha intentat revitalitzar l'atac donant entrada a Fermín i Raphinha, amb la intenció de sentenciar-ho del tot. Ho hauria pogut fer Lamine Yamal, quan s'ha plantat sol davant el porter gràcies a una passada perfecta de Pedri, però el porter li ha guanyat el duel llegint les seves intencions. Així, amb només un gol de marge, s'ha arribat als minuts finals.

Tres punts més abans de la Copa

Perquè ni Pau Víctor ni Fermín ni Raphinha han estat capaços de marcar el gol de la tranquil·litat. I tot i haver fet mèrits més que de sobra per no haver de patir pel signe del partit, la diferència mínima en el marcador ha fet que el xiulet final s'hagi celebrat com el que és. Una altra victòria treballadíssima i tres punts vitals per a arribar com a líder sòlid a la final de Copa de dissabte.

Força Barça
Força Barça

Relacionat Amb aquest contingut

Tanca l'article

Relacionat Amb aquest contingut