El Barça segueix creixent i manté el liderat d’interaccions a les xarxes socials

El Barça segueix creixent i manté el liderat d’interaccions a les xarxes socials

Per tercera temporada consecutiva, el FC Barcelona continua com el club esportiu que genera més interès en l’àmbit global, amb un creixement del 18%

Una temporada més, el FC Barcelona segueix sent la referència internacional en l’àmbit de les xarxes socials. Per tercera temporada consecutiva, el Barça ha tancat l’exercici 2019-20 com el club esportiu que ha generat més interaccions a tot el món a les principals xarxes socials (Instagram, Facebook i Twitter), amb 1.376 milions de likes, comentaris, comparticions o retweets. El club blaugrana, que ha crescut un 18% respecte a l’exercici anterior, manté aquest lideratge per sobre del Liverpool (1.291 milions), el Manchester United (1.129), la Juventus (826) i el Reial Madrid (765), segons dades de Blinkfire.

De les tres xarxes analitzades, el Barça és líder tant a Twitter com a Instagram. En aquest últim cas, la xarxa on es concentren la majoria de les interaccions, els blaugrana són els únics que superen la barrera dels 1.000 milions. Facebook és l’única xarxa que no encapçala el FC Barcelona, en detriment de l’actual campió de la Premier League, el Liverpool, i per darrere també del Manchester United i la Juventus. Si centrem l’anàlisi en els clubs de LaLiga, el Barça se situa en la primera posició en totes les xarxes socials per davant del Reial Madrid, club al qual gairebé dobla pel que fa a les interaccions totals: 1.376 dels blaugrana per 765 dels blancs.

3200x2000-DADES_XXSS-TOP_10-cat-min

En el cas de Youtube, on la mètrica més utilitzada són les visualitzacions enlloc de les interaccions, les dades també col·loquen el FC Barcelona per damunt de la resta de competidors. Entre l’1 de juliol del 2019 i el 30 de juny del 2020, el canal blaugrana va acumular 458 milions de views dels seus continguts, xifra que suposa un creixement del 30% respecte de la temporada anterior. Aquest augment espectacular encara té més valor si tenim en compte que els Clubs de LaLiga no poden publicar resums dels partits en aquesta plataforma, a diferència del que passa amb els equips de la Premier League o la Serie A. La creativitat dels continguts d’entreteniment blaugrana, amb un llenguatge audiovisual adaptat al canal, i el programa Barça Live que s’emet els dies de partit compensen aquest desavantatge competitiu respecte de la majoria de grans clubs europeus i sud-americans. El Barça és també l’equip esportiu amb més subscriptors en aquesta plataforma, a punt d’enfilar-se per sobre dels 10 milions. 

Pel que fa a Tik Tok, la plataforma de moda entre els seguidors més joves, la presència del Barça ha estat aclaparadora. En menys d’un any en aquest canal, cap club esportiu supera les xifres del club blaugrana, en tots els àmbits d’anàlisi: 4,5 milions de seguidors i 38,5 milions de likes. Fins al 30 de juny del 2020, es van publicar 234 vídeos, que acumulen 397 milions de reproduccions en aquesta plataforma de vídeos curts. El format de Tik Tok, que ha viscut un creixement espectacular durant la pandèmia, ha encaixat a la perfecció amb l’estratègia de continguts del Barça.

3200x2000-DADES_XXSS-list-cat-min

L’efecte de la Covid-19

El Barça, que en aquests 12 mesos ha guanyat un total de 26 milions de nous seguidors i ja té més de 368 milions de followers, ha mantingut aquest lideratge en una temporada força atípica. A diferència de l’exercici 2018-19, aquest temporada s’ha tancat aquesta anàlisi, el 30 de juny, amb la majoria de les competicions esportives encara sense finalitzar, a causa dels efectes de la Covid-19. Precisament l’efecte de la pandèmia, que va obligar a aturar la Champions i les grans Lligues europees, és un altre dels elements que cal analitzar. La falta d’activitat esportiva va obligar els clubs a dissenyar noves estratègies de contingut per mantenir el contacte amb els seus aficionats més enllà del seu dia a dia habitual.

Durant els mesos més intensos de la pandèmia a Europa, el Barça va ser el club esportiu que millor va connectar amb els seus aficionats, amb 178 milions d’interaccions en el període comprès entre el 12 de març i el 14 de maig. Sota el concepte #Culersathome i a través dels seus patrocinadors, el Club va desenvolupar una estratègia de continguts basada en la proximitat amb els seus jugadors, la proposta d’activitats i accions digitals, les recomanacions i el valor del seu arxiu audiovisual.

El lideratge blaugrana a les xarxes socials arriba en una temporada en què el FC Barcelona ha engegat diversos projectes clau en el seu ecosistema digital, com ara el llançament de Barça TV+, el programa CULERS Premium Membership i l’e-commerce propi de la Barça Store Camp Nou. En aquest nou context, les xarxes socials del Barça desenvolupen un paper fonamental per donar visibilitat a aquests nous productes online que han de permetre, en els pròxims cinc anys, que el negoci digital passi a convertir-se en una de les seves principals fonts d’ingressos ordinaris.

Força Barça
Força Barça

Relacionat Amb aquest contingut

Tanca l'article

Relacionat Amb aquest contingut