El Barça entra al League of Legends
- Viber
- Messenger
- Copia l'enllaç
El FC Barcelona fa un important pas en la seva aposta pels eSports amb la seva entrada al League of Legends, el joc d’estratègia en temps real i d’acció que compta actualment amb el nombre més gran de seguidors i les millors audiències a nivell global. En aquesta línia, a partir del 2022, el club blaugrana serà un dels equips participants a la Superlliga, la màxima competició d’aquest joc que es disputa a l’estat espanyol i que està organitzada per la Lliga de Videojocs Professional (LVP, Grup Mediapro).
League of Legends és un joc d'estratègia en el qual dos equips de cinc jugadors s'enfronten per veure qui assoleix abans una sèrie d’objectius. A la Superlliga competeixen els deu millors equips de l’estat espanyol. L'actual campió és l’equip Vodafone Giants, que es va imposar al UCAM Esports Club a la final disputada a Barcelona e 12 d'agost passat.
Així mateix, també compta entre els seus participants amb actors tan rellevants del sector com Movistar Riders, G2 Arctic o MAD Lions Madrid o la recent incorporació d’un club propietat de l’streamer Ibai Llanos i d’un dels capitans del primer equip blaugrana, Gerard Piqué.
Ara, amb l’entrada en aquesta competició, el FC Barcelona reforça la seva aposta pels eSports, un sector estratègic per al Club en el qual porta immers des de fa més de dos anys i on busca convertir-se en un referent.
La Superlliga en xifres
La Superlliga és la competició de League of Legends més important de l’estat espanyol i una de les millors d’Europa en termes d’audiències i talent.
La Superlliga va tancar la temporada d'estiu 2021, la més recent, amb gairebé cinc milions d'espectadors acumulats i amb les millors xifres de la seva història. En aquest sentit, la competició va superar els 2,6 milions d'hores vistes, un 39% més que fa un any. A més, la gran final es va enfilar fins als 300.000 espectadors únics, va batre el rècord històric de concurrents amb 73.596 espectadors i va aconseguir un AMA (Average Minute Audience) de 43.191 espectadors, un 165% més que a la final d'estiu 2020.
Els aficionats blaugrana podran seguir la Superlliga 2022 a partir del mes de gener i es podrà veure online cada dilluns i cada dijous a des de les 18.00 hores i a través de la televisió a UBEAT.
La divisió d’eSports del Barça
L’aposta per la nova divisió d’eSports del Barça, s’emmarca dins l’estratègia digital del Club, i va néixer amb la mateixa ambició que el FC Barcelona té al camp: convertir-se en un actor rellevant en l’àmbit dels esports digitals a nivell global en els pròxims anys, construint una secció líder que contribueixi a connectar l’Entitat i la seva filosofia amb noves audiències, especialment en mercats on el seguiment del futbol està creixent, i alhora portar la marca Barça a països com els Estats Units o la Xina.
En el desenvolupament d’aquest projecte, el Club es mantindrà fidel als valors del Barça i només participarà en jocs no violents alineats amb la seva marca i tot el que representa, promovent, a més, la igualtat de gènere i amb el compromís de contribuir a educar tant el públic com els jugadors.
Actualment, el Club compta amb tres equips més: eFootball, Rocket League i Hearthstone, que desenvolupen les seves activitats competitives des de fa dos anys.
- Viber
- Messenger
- Copia l'enllaç