Barça Books, la nova llicència editorial del FC Barcelona amb el Grupo Planeta i Grup 62

Barça Books, la nova llicència editorial del FC Barcelona amb el Grupo Planeta i Grup 62

Gràcies a aquest acord tots els llibres oficials del Club, des d’ara i fins al 2025, es publicaran sota aquest segell amb l’objectiu de crear un catàleg divers, donant cabuda a tota mena de formats i gèneres literaris

Aquest dijous s’ha presentat el nou segell literari Barça Books, una col·laboració entre el FC Barcelona, el Grupo Planeta i Grup 62 que servirà per crear i publicar un nou catàleg de llibres sobre el FC Barcelona.

La presentació ha tingut lloc a la Sala Roma de l’Spotify Camp Nou i ha comptat amb la presència de Joan Laporta, president del FC Barcelona; Elena Fort, vicepresidenta institucional del FC Barcelona; Juli Guiu, vicepresident de l’àrea de Màrqueting del FC Barcelona; Jordi Llauradó i Xavier Barbany, membres de la Junta Directiva;  José Creuheras, president de Grupo Planeta; Joaquín Álvarez, director general d’editorials especialitzades i innovació de Grup 62; i David Figueras, editor del Grupo Planeta, entre d’altres convidats.

Fort: “És un projecte de 360º en el món editorial”

El projecte preveu la publicació, fins al 2025, de tota mena de llibres, formats i gèneres vinculats a la història, els esportistes, la trajectòria, el simbolisme, entre altres aspectes, del FC Barcelona. L’objectiu és publicar-los en diverses llengües, tant per al públic adult com per a l’infantil, i en diversos formats com, per exemple, llibres digitals personalitzats, edicions de bibliofília, o fins i tot donar cabuda a agendes i material de papereria.

Durant la seva intervenció, Elena Fort ha destacat que es tracta d’un “acord històric” i ha recordat que el Barça sempre ha estat “font d’inspiració editorial”. “Avui fem un pas endavant des de BLM (Barça Licensing & Merchandising) perquè s’entoma la gestió de les llicències editorials a través d’un grup editorial que pot desenvolupar un projecte de 360º en el món editorial i amb capacitat per arribar comercialment als fans d’arreu del món. Ens permetrà ser presents en els principals mercats editorials i en la llengua oficial del Club, el català.”, ha recordat.

Presentació del llibre ‘Ajusteu-vos el cinturó, que ens ho passarem bé’

Durant l’acte també s’ha presentat el llibre Ajusteu-vos el cinturó, que ens ho passarem bé / Apretaos el cinturón, que nos lo pasaremos bien, el primer dels títols de Barça Books, amb una conversa entre el seu autor, Jordi Llauradó, membre de la Junta Directiva del FC Barcelona, i David Figueras, director editorial de Barça Books.

El volum és una evolució del llibre Senyora, no fotem! que va publicar Jaume Llauradó el 2009  i suposa un recorregut pels cent vint-i-tres anys d’història del FC Barcelona a través de  frases memorables que han definit la personalitat del Club i que formen ja part de l’imaginari col·lectiu culer. El llibre ha comptat amb la col·laboració del periodista David Salinas, amb el pròleg de Joan Laporta i amb l’epíleg de Xavi Hernández. El 100% dels beneficis de les seves vendes es destinaran a la Fundació FC Barcelona i a altres entitats socials.

Segons Jordi Llauradó, amb aquest llibre ha pogut fer realitat el desig del seu pare, que era el d’ampliar el primer volum amb frases dels darrers anys. “És un homenatge a ell; una persona generosa, entusiasta del seu club, a qui li encantava compartir el seu barcelonisme amb els aficionats”, ha recordat el directiu. La recopilació de les frases ha estat un procés  “il·lusionant, apassionant i divertit” segons Llauradó,  i li ha permès “viure en primera persona” el que el seu pare va experimentar en escriure el llibre del 2009.

Llibres Llauradó_Barça Books

 

Força Barça
Força Barça

Relacionat Amb aquest contingut

Tanca l'article

Relacionat Amb aquest contingut