El FC Barcelona presenta un nou color oficial, el 'Lila Barça', per reivindicar la igualtat en el Dia Internacional de les Dones
- Viber
- Messenger
- Copia l'enllaç
PROMOCIÓ DE LA IGUALTAT EN L’ESPORT
Programa 3.1.: Suport a les campanyes de sensibilització de la pràctica esportiva en igualtat de gènere per a infants i adolescents
--
El FC Barcelona, en el seu ferm compromís per la diversitat, la igualtat i la inclusió, tal com estableixen els Estatuts del Club, i amb motiu del Dia Internacional de les Dones aquest 8 de març, ha volgut fer un pas més amb diferents accions per reivindicar la importància de donar visibilitat a les dones en el món de l’esport. Amb aquest objectiu el Club s’ha aliat amb Pantone per crear un nou color símbol de la igualtat fruit de la barreja entre els seus colors originals blau i grana, que té el nom oficial de ‘Lila Barça’ i que ja forma part de la gamma cromàtica d’aquesta guia universal de colors.
El ‘Lila Barça’ és precisament protagonista del videomanifest ‘La igualtat és als nostres colors’, que el Club ha creat per a l’ocasió i que compta amb la jugadora del primer equip Alexia Putellas. En aquest vídeo, una veu en off fa un símil entre la trajectòria de l’equip, que ha desembocat en un camí ple d’èxits, i la trajectòria de la unió del blau i el grana, donant com a resultat el nou color de la igualtat. Una creació abanderada pel primer equip femení, un dels referents més importants en el camí cap a la igualtat en la societat i al món.
La presència del ‘Lila Barça’ també serà evident en les iniciatives que el Club realitzarà al voltant del Dia Internacional de les Dones, tant a l’entorn digital com en el físic, per tal d’amplificar el missatge blaugrana en pro de la igualtat a milions de persones.
El ‘Lila Barça’ vestirà tant l’Spotify Camp Nou com l’Estadi Johan Cruyff durant tot el mes de març, començant pels partits d’aquest cap de setmana del primer equip masculí contra el València CF i del primer equip femení contra el Vila-real Femení, que tindran lloc aquest diumenge a les 16.15 h i a les 12.00 h respectivament. Partners del Club se sumaran també a la iniciativa per donar visibilitat a les dones al món del futbol, tenyint-se de ‘Lila Barça’. Nike, Spotify, Bimbo, Cupra, Damm, Whitebit, Allianz, Konami, 1Xbet, Caixabank, Stanley, BMG, GLS i Scotiabank integraran el nou to de Pantone en els seus anuncis de les pantalles del perímetre dels terreny de joc durant els dos partits.
A nivell digital, el Club també farà evident la presència del ‘Lila Barça’ a les xarxes socials, que comptaran amb la customització a través d’un filtre exclusiu disponible a Instagram i Facebook.
Un club capdavanter en la transformació cap a la igualtat en la societat i el món
Aquesta acció reivindicativa amb motiu del Dia Internacional de les Dones va molt més enllà, traduint-se en un seguit d’iniciatives impulsades per diverses àrees del Club, amb la missió d’arribar a diferents públics.
Un dels actes principals serà la jornada participativa dedicada exclusivament a les sòcies del Club i que comptarà amb la presència de la vicepresidenta institucional, Elena Fort. El proper dijous, en un acte que augura èxits amb una previsió d’aforament complet, les sòcies assistents es trobaran amb 10 empleades del Club que compartiran la seva experiència com a peces clau en un entorn laboral històricament associat als homes.
El mateix dia 8 a l'Auditori de la Masia es durà a terme una xerrada, iniciativa del departament de Diversitat, Equitat i Inclusió en col·laboració amb la Masia i amb la participació d'Anna Comet, campiona 2022 d'una de les curses més dures i exigents del món, la Marathon des Sables. La ponent parlarà als nois i noies de la Masia sobre l'esforç, la resiliència, la gestió de l'èxit, així sobre com es pot compaginar ser esportista d'elit amb la maternitat i la conciliació familiar.
També des del departament de Diversitat, Equitat i Inclusió cal destacar les dues formacions que s’han posat en marxa els dies 3 i 6 de març, adreçades a les persones treballadores del Club. Es tracta de formacions gamificades per posar en pràctica els valors de la diversitat i la identificació dels biaixos inconscients, de la mà de la consultora Laia Arcones, formadora d’igualtat i diversitat i experta en biaixos inconscients.
Des de la Fundació Barça el focus s’ha posat en projectes d’acció comunitària, com l’entrenament conjunt amb jugadores de l’Agrupació de Jugadors del FC Barcelona i un grup de dones refugiades i en situació d’asil de l’Associació Esportiva Ramassà, un club i ONGD de les Franqueses del Vallès que es dedica a la integració social, que va tenir lloc el passat dilluns 27 de febrer; així com el posterior partit, que se celebrarà el proper dilluns 6 de març, de les mateixes dones amb les dones de la Franja del Besòs, a les instal·lacions esportives de la Universitat de Barcelona a les 18.30 h.
D’altra banda, la jugadora del primer equip de futbol Lucy Bronze s'ha reunit amb un grup de nenes refugiades d'origen afganès, hondureny i ucraïnès, a la Ciutat Esportiva Joan Gamper. Bronze, col·laboradora d'ACNUR-UNHCR, ha pogut conèixer de primera mà les històries d'aquestes nenes i de les seves famílies que actualment viuen a Barcelona i compartir-hi un espai de diversió i joc. La Fundació FC Barcelona i ACNUR-UNHCR col·laboren en diversos projectes amb nens i nenes refugiades a Uganda, Colòmbia, Turquia i Malàisia.
Una història de suport i reconeixement des de fa més de mig segle
El FC Barcelona treballa contínuament a promoure el paper de la dona en el món de l’esport, amb una feina enfocada a avançar en la igualtat i impulsar el paper de la dona en l’àmbit esportiu juntament amb la seva aposta per l’esport femení, i en especial el futbol femení, que es remunta a més de 50 anys.
Aquesta formació és finançada pel fons Europeu Next Generation i per Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència del Govern d'Espanya
- Viber
- Messenger
- Copia l'enllaç