El FC Barcelona, primer club esportiu del món que supera els 15 milions de subscripcions a YouTube
- Viber
- Messenger
- Copia l'enllaç
En la seva recerca constant per ser un referent en la creació de continguts digitals el Barça ha assolit una nova fita, ja que s'ha convertit en el primer club esportiu del món que supera la frontera dels 15 milions de subscripcions a YouTube. El lideratge del Barça en la principal plataforma de vídeo a la xarxa s’ha consolidat gràcies a un creixement imparable en els darrers anys, tant pel que fa al nombre de seguidors i seguidores com a les visualitzacions de vídeos. En l’àmbit esportiu, només l’NBA (20,2 milions) i la FIFA (19,2 milions) tenen més fans que el FC Barcelona a YouTube.
El Barça va tancar la temporada 2021/22 amb un total de 13,5 milions de subscripcions (1,6 milions més que la temporada 2020/21). Aquest dilluns 24 d’abril s’ha enfilat per sobre dels 15 milions i s’ha refermat com la referència indiscutible de YouTube en l’àmbit dels clubs esportius en tot el món. Un 76% de l’audiència del Barça al seu canal de YouTube té entre 13 i 34 anys, fet que referma l’aposta blaugrana per un contingut d’entreteniment nadiu i enfocat a aquest perfil de públic jove, amb un llenguatge visual propi. El canal blaugrana va més enllà del contingut purament informatiu i opta per vídeos creatius, d’entreteniment, amb molta personalitat, amb l’objectiu d’atraure l’anomenada generació Z, que està molt familiaritzada amb el consum digital.
L’avantatge amb la resta de competidors és considerable, ja que el segon classificat, el Reial Madrid, és a punt d’arribar als 9,9 milions de subscripcions. El Liverpool completa el podi amb 8,2 M. Els països on el club blaugrana compta amb més seguidors i seguidores són Espanya, els Estats Units, Indonèsia, l'Índia i Mèxic.
Continguts curts
A partir de l’experiència adquirida en la ideació, elaboració i publicació de continguts de llarga durada, el Barça ha volgut adaptar-se a les noves tendències del mateix canal, que també té demanda de peces de curta durada. Així doncs, als tradicionals continguts d’èxit com els ‘Barça Emojis’, ‘7 Second challenge’, ‘Beat the clock’, ’90 Seconds challenge’ o ‘Behind the scenes’ s’hi han afegit tota una sèrie de continguts curts i en format vertical per adaptar-se i fidelitzar una audiència que els reclama. Aquesta darrera temporada també s’ha fet més visible al canal blaugrana la presència del Futbol Femení del Barça en la principal plataforma de vídeo a la xarxa.
El to de veu del Barça en aquesta plataforma s’exemplifica amb l’emissió de contingut en directe al voltant dels partits del Barça. El programa ‘Barça Live’, produït a Barça Studios, combina el contingut informatiu de la pròpia prèvia i del partit, amb col·laboracions externes i peces d’entreteniment, on la interacció i la participació de fans tenen un paper destacat. Una tendència que es complementa amb el programa ‘Culers Corner’, on la interacció directa amb l’audiència és fonamental.
Pioners a trencar barreres
El Barça va ser un dels pioners a tenir presència a YouTube, on va estrenar-se al febrer del 2006. Onze anys més tard, al juny del 2017, va ser el primer a superar els tres milions de subscriptors a YouTube, i es va situar per davant d’altres grans competicions esportives i també per damunt dels principals equips de futbol de tot el món. Al setembre del 2018, el club blaugrana va trencar una nova barrera en superar els 5 milions de subscripcions. I al setembre del 2020, el Barça va assolir la inoblidable xifra dels 10 milions de subscripcions i va reafirmar el seu lideratge al capdavant dels clubs esportius d’arreu del planeta. Per reconèixer aquella fita, YouTube va lliurar a l’entitat blaugrana el Diamond Creator Award, una peça de metall platejat i amb un botó de reproducció de vidre, que serveix per reconèixer els canals que sobrepassen la xifra dels 10 milions.
- Viber
- Messenger
- Copia l'enllaç