El Barça s'inspira en el seu equip femení per a la samarreta de la temporada 2023/24
- Viber
- Messenger
- Copia l'enllaç
El FC Barcelona presenta per a la temporada 2023/24 una equipació única, la primera del Club inspirada en l’equip femení, amb les clàssiques franges àmplies i els colors blaugrana originals, però amb un petit detall: un rombe sublimat per sobre de l'escut. Un rombe que representa el primer equip femení barcelonista de la història que va jugar un partit de futbol a l’Estadi, fent honor a l’esperit pioner del Barça, sent sempre capdavanter tant pel que fa a la part esportiva, amb una exitosa història, així com per el vessant més social.
Així, la nova samarreta vol celebrar aquesta efemèride i es presenta avui dijous 15 de juny sota el concepte ‘Aquí, per obrir camí’ i recull a través de l’escut l’esperit d’aquelles dones que l’any 1970 es van reunir i van ser pioneres en jugar un partit de futbol femení al coliseu blaugrana. Elles van liderar amb l'exemple quan no existien encara referents, van ser pioneres en el seu temps i van obrir camí a les futures generacions. Ara, més de 50 anys després, els joves jugadors i jugadores blaugrana estan destinats a liderar i obrir el camí del Club en els pròxims anys, reforçant un dels pilars del FC Barcelona, de ser capdavanters en tot allò que fa. A més, es tracta d'una equipació que busca la sostenibilitat per mitjà de la innovació.
La samarreta lluirà el logo de Spotify, main partner de l’equip masculí i femení, a la part frontal, juntament amb el de Nike, així com la marca Ambilight TV a la màniga de l’equipació del primer equip masculí, i Bimbo a la del femení. A més, també segueix incorporant el logo d’UNHCR/ACNUR sota el número del dorsal.
La nova equipació es pot comprar des d’avui dijous 15 de juny a través de l’ecommerce del Club i de Nike, a la botiga Nikestore Passeig de Gràcia i a totes les Barça Store: Spotify Camp Nou, Canaletes, Passeig de Gràcia, Sagrada Família, Westfield La Maquinista, La Roca Village, Poble Espanyol, l’aeroport de Barcelona T1 i T2, i Centre Comercial Arenas. A la resta de botigues estarà disponible a partir del dimecres 21 de juny, i en el cas de les samarretes de les altres seccions, aquestes es podran adquirir durant el mes de juliol.
L’escut de les pioneres
La nova samarreta mostra l’escut del Barça com mai abans s’havia vist en una equipació del Club, ja que agafa el simbòlic rombe representat l’any 1970 a la primera Penya Femenina Barcelonista. Darrere d’aquest rombe o diamant, hi ha una història que es remunta al novembre d’aquell mateix any, quan Imma Cabecerán es reuneix amb el llavors president del FC Barcelona, Agustí Montal i Costa, proposant la creació del Barça Femení. Finalment, el dia de Nadal s'aconsegueix jugar el primer partit de la història del futbol femení blaugrana a l'Spotify Camp Nou.
Després d’aquest partit, l’equip femení blaugrana es va integrar a la Penya Femenina Barcelonista. L’escut de la penya era una combinació de l’escut oficial amb el característic rombe de l’escut del filial Barça Atlètic. Aquest equip finalment va ser reconegut oficialment l’any 2002.
Des de llavors, tot aquest llegat es transforma en una història d'èxits, amb la culminació de la victòria el 2021 de la primera Women’s Champions League, les pilotes d'or de l'Alexia Putellas, la millor jugadora del món, i la històrica segona victòria a la final de la Lliga de Campions Femenina, el passat 3 de juny del 2023.
Així mateix, les franges blaugrana de l’equipació utilitzen una trama inspirada en aquest símbol i la campanya de presentació de la samarreta també s’ha volgut dotar d’aquest esperit pioner i és per això que s’ha apostat per fer el llançament amb jugadors i jugadores del FC Barcelona que són models d’èxit, inspirant al públic jove d’avui dia que busca referents.
El camí cap a la sostenibilitat
Tota la línia de roba de futbol de Nike, des de la que s'utilitza al camp fins a la d'entrenament i les col·leccions per als aficionats, aprofita la innovació sostenible per reduir els residus, alhora que ajuda els atletes i aficionats a jugar el millor possible.
Amb les darreres col·leccions, Nike Football ha emprat una innovació revolucionària i un disseny orientat a la sostenibilitat que ajudarà els atletes a rendir al màxim. Els equips de dissenyadors han creat mitjançant una rigorosa investigació, una equipació d'avantguarda, confeccionada amb Dri-FIT ADV, que permet als atletes moure's amb total confiança.
Més del 75% de tota la roba de Nike Football està fabricada amb polièster 100% reciclat, cosa que permet als aficionats al món del futbol donar suport al seu equip preferit alhora que redueixen l'impacte al planeta.
Un últim sopar a l’Spotify Camp Nou
Amb motiu del comiat de l’Spotify Camp Nou fins al pròxim novembre de l’any 2024, degut a les obres del projecte de l’Espai Barça, i el simbolisme que té l’Estadi per haver sigut la llar de grans pioners, el FC Barcelona conjuntament amb Nike van organitzar un últim sopar amb artistes, jugadors i jugadores, de menys de 30 anys, i que avui en dia són referents en el món de la música i l’esport.
Bad Gyal, Leiti, Julieta, Mushkaa i La Manso són els artistes locals i amb especial connexió amb Barcelona que van participar i que estan obrint camí en cadascuna de les seves especialitats artístiques. En el cas del Barça, els jugadors i jugadores dels primers equips masculí i femení del Barça, Alexia Putellas, Aitana Bonmatí, Patri Guijarro, Ronald Araujo, Gavi, Ansu Fati, Balde i Caroline Graham Hansen, es van sumar a aquesta trobada inspiradora que va posar de manifest aquest esperit compartit que els uneix.
En aquest ‘últim sopar’ també es va aprofitar per ensenyar per primer cop a tots ells la nova equipació. Així mateix, el selfie conjunt que es van fer a l’Spotify Camp Nou i que ha sigut el tret de sortida per a la presentació de la nova samarreta és fruit d’aquesta reunió de joves referents que lideraran el futur.
- Viber
- Messenger
- Copia l'enllaç