Joan Laporta: “Barça Vision ens ajudarà a construir l'Espai Barça Digital i reforçar el sentiment de pertinença amb l'Entitat”

Joan Laporta: “Barça Vision ens ajudarà a construir l'Espai Barça Digital i reforçar el sentiment de pertinença amb l'Entitat”

El Club vol agrupar totes les iniciatives associades al Web3, NFT’s i metavers, amb l’objectiu de revolucionar l’experiència dels fans i les fans del Barça amb les tecnologies emergents més innovadores

El FC Barcelona ha presentat Barça Vision, plataforma sota la qual el Club vol agrupar totes les iniciatives associades al Web3, NFT’s i metavers, creada per revolucionar l’experiència dels fans i les fans del Barça amb les tecnologies emergents més innovadores. Agrupades fins ara sota la marca comercial Bridgeburg Invest, companyia subsidiària de Barça Studios, aquesta nova plataforma serà una part fonamental de l’estratègia del Club per construir l’Espai Barça Digital. Des d’aquest propòsit, el Barça vol agrupar la seva comunitat digital d’aficionats i aficionades d’arreu del món, i sumar-hi també les noves audiències, com és el cas de les generacions alpha, zeta i els millennials.

L'acte en què s'ha presentat Barça Vision s'ha celebrat a la sala immersiva del nou Museu,  inaugurat recentment, i ha comptat amb la participació del president del FC Barcelona, Joan Laporta, i Joan Moya, director general de Barça Vision. També han assistit a la presentació membres de la Junta Directiva, i Rosa Romà, presidenta de la CCMA. 

Joan Moya: “El Barça tindrà actius digitals de valor”

“Barça Vision són dues coses: una marca i un projecte. Una marca escollida pel Barça per llançar al mercat un repte: l'entorn digital del Barça. I és un projecte d'una idea que va néixer el 2022. Molta gent hi ha posat moltes ganes dins del Club. Jordi Mompart és l'ànima d'aquest Barça Vision, que té com a principal objectiu fer arribar el Barça a tots els fans i les fans del món. Anem cap a una realitat virtual”, ha explicat Joan Moya. 

“El juliol del 2022 vam llançar un NFT, vinculat a la figura de Johan Cruyff, d'una manera molt notòria. Ho vam anunciar a la gira del Barça, a Times Square, i vam fer una subhasta. El Barça tindrà uns actius digitals que tindran valor. Ara, tenim prevista una masterpiece número dos. Serà especial i diferent de l'anterior, però molt representativa de l'actual Barça. També estem fent un projecte en què anirem virtualitzant els espais de l'Estadi antic; perquè volem fer l'antic Camp Nou immortal, que estigui al metavers. Igual que el nou Camp Nou i tot l'Espai Barça”, ha afegit el director general de Barça Vision. 

Joan Laporta: “Volem l'excel·lència esportiva i assegurar la sostenibilitat econòmica del Club”

“Barça Vision és una plataforma de continguts que ens ajudarà a construir l’Espai Barça Digital i agrupar la comunitat digital d’aficionats i aficionades del FC Barcelona de tot el món reforçant el sentiment de pertinença amb l’Entitat”, ha dit Joan Laporta. Un discurs que ha continuat amb la valoració de Barça Vision en un vessant més econòmic i de valor per a la marca Barça: “El FC  Barcelona té com a principal objectiu guanyar títols esportius per retornar l’alegria al barcelonisme i, a la vegada, té l’obligació de cercar les millors vies de negoci per rendibilitzar la seva potent i valuosa marca. L’equilibri en mantenir l’excel·lència esportiva i assegurar la sostenibilitat econòmica és un compromís de la Junta Directiva. I és per això que el Club té la màxima exigència a l’hora de ser capdavanters davant les noves oportunitats digitals”. 

Joan Laporta ha conclòs el seu parlament dient que “amb Barça Vision el Club fa un pas endavant en l’estratègia de creixement del negoci digital, que estem convençuts que tindrà un fort impacte positiu en l’economia de l’Entitat. A partir d’ara, el millor club del món també es podrà explicar per ser el millor club digital del món”. 

Un Club líder en l’àmbit digital

El Barça és el primer club esportiu en l'àmbit digital, en el qual el 2022, i per segon any consecutiu, va generar més engagement amb els fans i les fans (més de 1.400 milions d'interaccions) a escala mundial i es va consolidar com l'entitat esportiva més seguida a les xarxes socials, amb més de 400 milions de seguidors. Des d'aquest posicionament de lideratge, el Club vol fer un pas més, apostant per un canvi de paradigma per acostar-se al fan, conèixer-lo millor i oferir nous productes i serveis. Barça Vision explorarà tecnologies emergents com a part de la seva missió de fomentar una comunitat digital vibrant i interactiva al voltant del FC Barcelona i accessible per a tots els aficionats i aficionades de tot el món. 

Un pas endavant en l’entorn digital

Amb la creació de Barça Vision, el Club vol fer un pas endavant en l'entorn digital, en què els hàbits de consum, especialment entre les noves generacions, obliguen a competir amb grans corporacions i plataformes de continguts perquè l'esport és també, avui dia, una forma d'entreteniment. A més, seguirà la línia de l’evolució en el model d’ingressos del Club, en què el negoci digital es convertirà en una de les principals fonts d’ingressos del Barça en els pròxims anys.

En aquesta línia, el Club treballa per crear un ecosistema integrat de productes, serveis i continguts Barça, per oferir als fans i les fans de tot arreu les millors experiències, tant si visiten l'Estadi com si no.

 

Força Barça
Força Barça

Relacionat Amb aquest contingut

Tanca l'article

Relacionat Amb aquest contingut