Els resultats de negoci del marxandatge confirmen l’aposta estratègica del Club
- Viber
- Messenger
- Copia l'enllaç
El Barça segueix sent un actiu atractiu per als aficionats i aficionades al futbol i a l’esport en general que visiten Barcelona i Catalunya. Prova d’això és que el negoci de BLM, l'empresa que té el Barça per explotar les llicències i el marxandatge del Club, ha millorat respecte a l’any anterior i el creixement és de dobles dígits d’una temporada a l’altra. El motiu d’aquest creixement es deu a l’expansió i diversificació del negoci dut a terme els darrers 12 mesos i que ha permès que els socis, sòcies i afició del Barça hagin pogut seguir tenint ben a prop el Club i els productes oficials els dies de partit.
En aquest sentit, el Club ha posat a disposició de l'afició que s’apropa al l’Estadi Olímpic Lluís Companys els dies de partit nou punts de venda que permeten que tothom que ho desitja pugui aconseguir un record del Barça per poder gaudir del joc dels de Xavi Hernández. Aquests punts de venda col·locats estratègicament al voltant i dins de l’estadi han permès que la facturació en dia de partit millori respecte a la temporada passada durant els partits disputats fins ara a Montjuic.
Després de pràcticament doblar el negoci de la temporada 2022/23 respecte a la 2021/22, l’inici de la 2023/24 és prometedor. El primer trimestre, BLM segueix creixent contra el primer trimestre de la temporada passada gràcies també al fort creixement de l’e-commerce i del licensing de productes amb la marca Barça.
Expansió de les Barça Stores
Durant les darreres dues temporades el Club, a través de BLM, ha invertit en l’expansió i diversificació del negoci per poder seguir creixent fins i tot durant l’etapa a Montjuïc, on els ingressos de la botiga de l’Estadi es podien veure reduïts. S’ha expandit i diversificat el negoci de botigues pròpies, amb l’obertura de 10 punts de venda a les ubicacions més estratègiques del país i també una a Madrid. I s’ha potenciat el negoci de venda online així com el negoci internacional de venda de productes llicenciats.
També ha estat clau l’ampliació i diversificació de les col·leccions de producte, oferint com sempre unes equipacions referents al mercat (aquesta temporada, amb la samarreta blanca com a producte estrella). Complementant-ho amb col·leccions de roba dissenyades i produïdes directament pel Club, amb un fort component emocional i relat, com per exemple la col·lecció Cruyff i una reedició de diferents samarretes retro. A banda, també s’han treballat edicions limitades amb marques líder com Etnia (ulleres de sol), Lego (joguines) o Memorabilia signada (Icons).
13 Barça Stores pròpies i quatre franquiciades
El FC Barcelona compta en l'actualitat amb 13 Barça Store gestionades al 100% pel FC Barcelona, vuit de les quals van ser inaugurades durant la temporada 2022/23. Entre aquestes destaca la botiga de Canaletes, la qual és l’establiment insígnia i la segona més gran en termes de superfície, per darrere de la botiga de l’Spotify Camp Nou.
Així doncs, les 13 Barça Stores que té el Club estan localitzades en punts estratègics per arribar a tota l'afició culer. Les Barça Stores de l’Spotify Camp Nou, Canaletes, Passeig de Gràcia, Madrid, Centre Comercial Arenas, Poble Espanyol, Barça Store & Exhibition Sagrada Família, Westfield La Maquinista, Parc Central Tarragona, Aeroport T1, Aeroport T2, La Roca Village i Maremagnum són les que el Club gestiona directament. A banda de les 13 esmentades prèviament, el Barça té quatre botigues més en règim de franquícia localitzades a Palma de Mallorca, Salou, Platja d’Aro i la Ronda Universitat de Barcelona.
A més, el Club també té diferents córners a El Corte Inglés, dos a Barcelona, un al de la Diagonal, i l’altre al de Plaça Catalunya, i dos a Palma de Mallorca. Així doncs, el Club avança en el seu pla d’expansió del negoci retail a través de la societat Barça Licensing & Merchandising (BLM), creada el juny del 2018.
Gran èxit de la segona equipació
Aquesta temporada el Barça va decidir arriscar-se amb una segona samarreta totalment innovadora i trencadora situant el color blanc com a protagonista de l'equipació suplent. Històricament, les segones samarretes han tingut un pes d’entre el 20 i el 25% del volum de vendes totals de les equipacions però amb l’aquest any, les xifres s’han situat entre el 30 i el 40 % del volum total de vendes entre l'afició blaugrana. Des de la seva posada a la venda el 26 de juliol, s’ha donat la circumstància de suposar el 50% de les compres realitzades a les Barça Stores.
Aquesta temporada el Barça ha seguit oferint productes innovadors per a tots els culers i de diferents poders adquisitius per tal de poder arribar a tots els públics. Així doncs, aquest creixement posa el negoci de marxandatge com una de les principals fonts d’ingressos del Club i ens fa ser capdavanters en aquest negoci. El Club l’ha identificat com una de les principals vies de creixement d’ingressos i també de connexió amb els més de 400 M de culers al món.
- Viber
- Messenger
- Copia l'enllaç