Comunicat del FC Barcelona
- Viber
- Messenger
- Copia l'enllaç
En relació amb l’article que el diari ‘Ara’ publica avui a la seva pàgina web titulat “Els tripijocs del Barça amb la NFT d’Alexia Putellas”, el FC Barcelona vol aclarir:
1- L’increment final del valor de compra és un fet habitual en el món de les subhastes, on els possibles compradors s’esperen al darrer moment per assegurar-se poder fer una oferta definitiva per la peça que volen adquirir. Una hora abans del tancament de la subhasta la darrera oferta era de 120 ETHs. A 15 minuts del tancament, es va produir l’oferta final de 160 ETHs, suficient perquè el darrer licitant comprés l’obra, com era el seu desig.
2- La frase “un usuari anònim darrere del sobrenom MoonPayHG” demostra un desconeixement periodístic impropi del món del Blockchain, ja que MoonPay és un mètode de pagament comú del sector (com Visa o MasterCard ho són en les nostres transaccions bancàries habituals) i no és pas un usuari.
3- El diari ‘Ara’ parla d’una col·lecció Gold Edition de l’NFT associada a la Masterpiece #2 com a vincle entre el comprador i el FC Barcelona. El Club vol aclarir que no existeix cap col·lecció anomenada Gold Edition de l’NFT ni cap projecte en aquest sentit a curt o mitjà termini.
4- El valor d’un NFT es fixa segons criteris d’exclusivitat, la narrativa associada, el valor artístic de l’obra, les utilitats i experiències associades i, per sobre de tot, l’interès del mercat. L’obra Masterpiece #2: Empowerment va ser realitzada per l’artista digital nord-americana Rhi Madeline, membre de World of Women, l’associació de dones artistes digitals més gran del món. Les utilitats o experiències associades a l’NFT van ser tres: un Meet & Greet amb la capitana del FC Barcelona femení, Alexia Putellas, les botes de futbol signades per la futbolista, i una cadira de l’antic Spotify Camp Nou il·lustrada per l’artista Oscar Tusquets, i signada per l’Alexia. El comprador ha pogut gaudir ja de les dues primeres experiències i el lliurament de la tercera es realitzarà quan l’agenda del comprador ho permeti.
5- Des del Departament de Comunicació del Futbol Club Barcelona es va voler facilitar al diari ‘Ara’ el contacte amb el comprador de la Masterpiece #2 com a mostra de transparència informativa i per facilitar el desmentiment de la història. Avui el comprador ha contactat amb el Club per informar que, malgrat haver sol·licitat mantenir-se en l’anonimat, el diari publica detalls del comprador i ha modificat el sentit de les seves paraules per intentar provar una relació inexistent entre ell i el FC Barcelona.
6- Finalment el FC Barcelona es mostra sorprès pel mètode d’investigació periodística usat en aquest cas que inclou l’assetjament telefònic a personal del Club o fer cas omís a la veu del Club sobre la veracitat d’aquesta història.
Per aquest motiu el FC Barcelona es reserva el dret d’emprendre les accions que consideri oportunes en defensa de les seves persones treballadores, de la reputació dels seus actius i l’impacte en potencials inversors.
- Viber
- Messenger
- Copia l'enllaç