El Coach Values des dels seus protagonistes
- Viber
- Messenger
- Copia l'enllaç
L’Agrupació de Jugadors del FC Barcelona ha organitzat una nova edició del Coach Values, el programa de Formació de Lideratge per a Equips d’Alt Rendiment dirigit a empreses. Els participants, que estaven fent un curs a l’escola de negocis IESE, han pres part d’un matí on han conegut de primera mà la metodologia d’èxit del FC Barcelona adaptada a les necessitats i objectius de l’empresa des del seu epicentre: la Ciutat Esportiva Joan Gamper.
Durant la matinal han viscut una jornada immersiva, vestint-se de blaugrana per a fer un entrenament sobre la gespa. Han fet exercicis que requereixen d’un treball en equip a on la comunicació fluida, la definició de rols, el lideratge i les soft skills han estat clau per a maximitzar els resultats i, sobretot, per gaudir d’una vivència única. Els membres de l’Agrupació Jordi Martínez, Laura Ruiz, Enric Castellà i Juanjo Carricondo han dinamitzat aquesta primera part.
Katie, una de les directives de l’empresa participant, fa valdre que “ens recorda el que és important: que ens ho passem bé amb el que fem i que no descuidem els elements més primaris. Per a aconseguir-ho, cal que nosaltres mateixos ens posem les sabates”. Per a Wellington, procedent del Brasil, “Els exercicis estan centrats en l’organització d’equip. Primer cal avaluar i descobrir les teves fortaleses i debilitats per a escollir el teu rol dins del grup. Després és el moment de desenvolupar la teva funció per a maximitzar els resultats de l’equip”.
Identitat, individu, grup
La segona part del Coach Values s’ha desenvolupat dins de l’auditori de La Masia. Un espai on es respira la identitat, cultura de pertinença i els valors del Club, que es treballen constantment i que són reconeguts a tot el món. El mateix Juanjo Carricondo, exjugador del primer equip, va ser l’encarregat d’explicar la metodologia del FC Barcelona en profunditat, posant en escena les característiques que el fan únic.
Katie es va aventurar a fer una comparació dels conceptes apresos amb l’ambient que es genera dins d’una empresa: “Quan coneixes la personalitat, les pretensions i les habilitats de cadascú dels teus integrants, és quan pots dissenyar una estratègia específica on cadascú mostra la seva millor versió i així és com es genera un ambient positiu i, finalment, el negoci en pot extreure el màxim benefici. Al Barça tenen una visió molt clara i cuidada de com fer-ho i que interioritzen els jugadors del planter”.
Wellington “havia sentit parlar dels valors del FC Barcelona, però considero que el que he viscut aquí és senzillament impressionant”. Percep com tots els integrants del Club s’identifiquen amb els valors que transmeten: “realment puc sentir-ho”. Tots dos s’enduen els coneixements a casa i asseguren que, un cop tornin, compartiran entre els seus companys de feina.
- Viber
- Messenger
- Copia l'enllaç