El FC Barcelona i el Moco Museum van presentar el passat 24 d’abril l’exposició on s’exhibeixen els dos primers NFT de la història del Club, In a Way, Immortal –protagonitzat per Johan Cruyff–, i Empowerment –dedicat a l’Alexia Putellas–. Ara, i després de la gran acollida que ha tingut entre el públic local de Barcelona i tots els amants de l’art d’arreu del món que cada dia visiten el reconegut museu, aquestes obres d’art digital viatjaran també a Amsterdam, on es podran visitar a partir del 30 de maig.
Els dos primers NFT de la història del FC Barcelona formen part de la col·lecció Masterpiece, un projecte impulsat per Barça Vision i que consta de deu obres que s’aniran presentant peça per peça. Sota el nom ‘Masterpiece. A digital tribute to Johan Cruyff and Alexia Putellas’ el reconegut museu exposarà també a Amsterdam aquestes obres audiovisuals amb què el Club ret homenatge a moments i personatges emblemàtics del Barça que engrandeixen el llegat i el seu patrimoni històric.
El Moco Museum és un museu independent amb una àmplia gamma d'inspiradores obres d'art modern, contemporani i de carrer, a Barcelona, Amsterdam i a Londres, amb la seva obertura en els pròxims mesos. A la seva col·lecció exposa obres d’art de Jean-Michel Basquiat, Keith Haring, Damien Hirst, Kaws, Jeff Koons, Yayoi Kusama i Andy Warhol, entre d’altres, i ara també el FC Barcelona.
‘L’holandès volador’ i l’empoderament de les dones en l’esport
El primer NFT de la història del Club titulat In a Way, Immortal –inspirat per una cita del Johan Cruyff– recrea el llegendari moment de Johan Cruyff a l'estadi quan, el 22 de desembre del 1973, l'icònic jugador holandès va “volar” per marcar un gol fonamental contra el porter de l'Atlètic de Madrid Miguel Reina.
La segona obra d’art digital del Barça, anomenada Empowerment, representa l'excepcional actuació d’Alexia Putellas en aquella semifinal de la Champions contra el Wolfsburg, en un partit de rècord amb 91.648 aficionats i aficionades, on va marcar dos gols i va continuar defensant l'empoderament de la dona en l'esport.
En aquest sentit, l’exposició de les dues obres d’art blaugrana en un reconegut internacionalment Moco Museum posa una vegada més en valor la clara aposta estratègica del Club per adoptar la tecnologia i la innovació i, alhora, crear moments culturals inoblidables –del passat i del present– amb l'objectiu d’inspirar els seguidors i seguidores millennials, xenials i de la generació Z, entre d'altres.