La samarreta de la temporada 2024/25 ret homenatge a la primera equipació del Barça de l’any 1899

La samarreta de la temporada 2024/25 ret homenatge a la primera equipació del Barça de l’any 1899

El disseny s’inspira en el llegat, la trajectòria i les arrels del Club, coincidint amb la celebració del seu 125è aniversari

Coincidint amb la commemoració dels 125 anys del Club, el disseny de la samarreta de la temporada 2024/25 del FC Barcelona s’inspira en les arrels, la trajectòria i el llegat del Club. Utilitzant els colors blau i grana, presents en l'escut com a element central, s’ha creat un disseny distintiu, únic i simbòlic que evoca la identitat de l'equip al llarg dels anys. 

Per honorar els orígens de l’Entitat, la proposta s’ha emmirallat en el primer equipament del Club l'any 1899; una samarreta bicolor, amb un disseny que proporciona un contrast elegant i clàssic. 

La samarreta lluirà el logo de Spotify a la part frontal, juntament amb el de Nike, així com la marca Ambilight TV a la màniga de l’equipació del primer equip masculí, i Bimbo a la del femení. A més, també segueix incorporant el logo d’UNHCR/ACNUR sota el número del dorsal.

Durant la primera fase del llançament, a les botigues, les noves samarretes del Barça -les versions ‘stadium’ i ‘match’- portaran el mateix logotip de Spotify que apareixia a les equipacions la temporada passada. Les samarretes del FC Barcelona amb la versió del logo renovada, que és la que lluiran els jugadors i jugadores del Barça al terreny de joc durant la temporada 24/25, es podran adquirir a partir de la tardor d'enguany.

Vídeo de presentació amb esportistes del Club i jugadors històrics

Donant continuïtat al manifest del 125è aniversari, el Club promociona el llançament d’aquesta primera samarreta amb una campanya audiovisual que vol reforçar dos dels pilars que defineixen el Barça: l’estil de joc i la catalanitat. 

 

Per donar coherència al relat, el vídeo s’inspira en el concepte ‘Volem la pilota’ i compta amb la participació de jugadors històrics (Ronaldinho, Iniesta, Puyol, Gasol i Stòitxkov) i amb jugadors i jugadores actuals (Cubarsí, Lewandowski, Araujo, Pedri, Fermín, Gavi, Balde, Lamine i Raphinha; Vicky, Alexia, Aitana, Mapi, Engen i Rolfö).

La peça l’obre Ronaldinho, que és el primer a passar una pilota que simbolitza l’estil de joc propi i l’ADN futbolístic del Barça. Aquesta bola arriba als jugadors i jugadores actuals mentre es recorden moments futbolístics emblemàtics de la història recent del Club i es veuen escenes que respiren catalanitat. Lewandowski, Araujo i Cubarsí comparteixen un pa amb tomàquet; Pedri i Fermín pinten uns quadres que es connecten amb el testimoni de la dibuixant Pilarín Bayés parlant de l’estil de joc del Barça, mentre que Stòitxkov i Pau Gasol traslladen el seu llegat i comparteixen la seva experiència amb Gavi i Balde a través d’una videotrucada. Per la seva banda, les jugadores del femení fan pinya per fer a un castell juntament amb la colla dels Castellers del Poble Sec. Durant la peça es poden veure molts dels detalls de l’equipació de la temporada 24/25 i tot plegat es tanca amb un “Visca el Barça!” ni més ni menys que de Carles Puyol.

Innovació tècnica al teixit de les samarretes

Les equipacions masculina i femenina del FC Barcelona per a la temporada 2024/25 estan confeccionades amb Dri-FIT ADV, l'estàndard més alt de Nike per a peces tècniques. Gràcies a la investigació duta a terme al Nike Sport Research Lab (NSRL) i a les dades recollides amb avançada tecnologia de mapeig corporal, les equipacions d'aquesta temporada proporcionen mobilitat, transpirabilitat i ventilació exactament on més es necessiten.

mini__GP18833-2

Les innovacions tècniques introduïdes estableixen nous estàndards per aconseguir el màxim rendiment. Cada element de l'equipació s'ha millorat fent servir mètodes de disseny computacional i basats en dades 4D.

L'equip de disseny de Nike ha renovat la direcció del color adoptant un enfocament anomenat ‘metaprismàtic’. D'aquesta manera, la nova pell culer pren els colors tradicionals i els augmenta a través de la llum i el moviment per impulsar de manera única la paleta de colors, i mantenir alhora la identitat estètica del Club.

Els equipaments d'home, dona i nens i nenes es poden adquirir des d’aquest 18 de juliol a través de les BARÇA STORES i de l’e-commerce oficial del Club així com a les Nike Stores i Nike.com.

Força Barça
Força Barça

Relacionat Amb aquest contingut

Tanca l'article

Relacionat Amb aquest contingut