Comunicat del FC Barcelona

Comunicat del FC Barcelona

La Junta Directiva del FC Barcelona s’ha reunit avui en sessió extraordinària per acordar el tancament de l’exercici econòmic 2023/24 i la previsió de pressupost per a la temporada 2024/25, que s’hauran de sotmetre a l’aprovació dels socis compromissaris a l’Assemblea General Ordinària. Durant la Junta Directiva, el President del FC Barcelona Joan Laporta ha destacat que s’ha aconseguit aturar la deriva econòmica dels darrers anys i que s’han confirmat les previsions de beneficis ordinaris positius (12 M€) avançats a la reunió del Senat Blaugrana el 12 de juny i en compareixença davant dels mitjans de comunicació el passat 3 de setembre.

Aspectes destacats del tancament de l’exercici 2023/2024:

· Nou rècord històric d’ingressos procedents de patrocini amb més de 210 M€, rècord històric del Club.

· Rècord en facturació de la filial de marxandatge, BLM, que ha arribat als gairebé 110 M€ de facturació, un increment del 72% en relació amb el 2018. 

· Beneficis rècords provinents del traspàs de jugadors. Les sortides de Dembélé, Kessie, Nico, Abde, Chadi o Marc Guiu han portat a un resultat superior als 80 M€. Cal recordar que el benefici en traspassos tan sols s’assoleix quan el preu de venda és superior al valor comptable del jugador.

· Rebaixa de 170 M€ de la massa salarial, anunciat a principis de la temporada passada de 670 M€ a poc més de 500 M€. Aquesta rebaixa torna a situar el Club dins de les ràtios recomanades per la UEFA (massa salarial sobre ingressos recurrents entre el 55 i el 70%) mantenint el nivell competitiu (hem tornat a quarts de final de la Champions), rejovenint l’equip i estructurant una plantilla amb sous de mercat.

· Èmfasis en l’eficiència de la gestió de l’estada a Montjuïc, duent a terme una política estricta de revisió de despesa no esportiva, limitant la despesa operativa no essencial i imprescindible per al desenvolupament de l’Entitat. Pla revisat per LaLiga.

          o Jugar a l’Estadi Olímpic comporta una reducció d’ingressos ordinaris de més de 100 M€ a l’any. El Club ha fet front a aquesta baixada d’ingressos ordinaris per avançar el màxim possible en la remodelació de l’Spotify Camp Nou.

· S’ha completat un reajustament del dèficit de les seccions, per adaptar-les a la situació financera del Club sense perdre competitivitat esportiva. El bàsquet ha aconseguit reduir el dèficit a mínims de la sèrie històrica actual (-10 M€)  i el Femení ha aconseguit combinar l’obtenció de beneficis (0,6 M€) amb la consecució de la UWCL.

· El Club ha dut a terme una política de contenció en la inversió, rebaixant significativament el total d’inversions realitzades respecte a la mitjana històrica dels últims anys.

· La suma d’aquests factors ha permès la consecució del resultat ordinari positiu de 12 M€, complint així l’objectiu del pressupost de l’exercici 2023/24 per la part ordinària. Aquest resultat és la base per recuperar uns fluxos de caixa positius que han de permetre fer front als pagaments (actuals i històrics), dur a terme les inversions necessàries (esportives i no esportives) i encarar en posició òptima la reducció del deute un cop el nou Spotify Camp Nou estigui funcionant a ple rendiment.

· Pel que fa als resultats extraordinaris, el Club ha procedit a deteriorar una sèrie de comptes a cobrar derivats de les accions de la societat Bridgeburg Invest, S.L. degut a l’impagament per part d’alguns dels socis inversors involucrats. En compliment del Pla General Comptable, el Club ha de registrar aquest potencial impagament per principi de prudència, sense renunciar en cap cas a cobrar-ho igualment en el futur i/o a dur a terme les accions que es requereixin. L’import reconegut com a despesa extraordinària ascendeix als 141 milions d’euros abans d’impostos. El Club considera que hi ha motius suficients que justifiquen el valor actual de la companyia i segueix confiant en la seva viabilitat i capacitats futures, amb un pla de negoci establert que permetrà generar ingressos recurrents en un futur proper.

· Per aquest motiu, i tot i que el resultat ordinari és positiu, el Club tanca el resultat consolidat 2023/24 amb un resultat net de -91 milions d’euros.

Aspectes destacats del pressupost de la temporada 2024/2025:

·  El primer equip masculí de futbol seguirà jugant a l’Estadi Olímpic durant el primer semestre de la temporada, amb l’objectiu de retornar a un Spotify Camp Nou amb aforament reduït a la segona volta. Es segueixen preveient ingressos recurrents inferiors derivats de l’explotació de l’Estadi, situació prevista durant les obres de remodelació de l’Spotify Camp Nou. Es preveu una recuperació progressiva dels ingressos d’estadi gràcies a la tornada a l’Spotify Camp Nou. 

· El Club prefereix ser prudent amb el nou format de la UCL i ha pressupostat imports similars als assolits en temporades anteriors (sota supòsits esportius similars), però es preveu una potencial millora pel que fa als ingressos derivats dels drets de televisió.

· El pressupost 2024/25 viurà un dels majors augments d’ingressos de Patrocini arribant fins a un total de més de 250 M€ previstos en facturació de patrocinis. 

· El Club preveu seguir incrementant les seves línies de venda presencial i e-commerce fins a arribar a una xifra de facturació superior als 125 M€, que suposaria un increment de dos dígits respecte a l’any anterior.

· Es manté una política conservadora d’inversions, adaptada a la situació financera actual, i basada en la confiança en la projecció interna de jugadors propis i la inversió específica en jugadors diferencials de manera puntual.

           o La massa salarial prevista per a la temporada 2024/25 es manté en números estables al cost 2023/24, en imports propers als 500 M€. 

· El Club preveu uns beneficis per vendes de jugadors similars a la mitjana històrica del Club, reforçant la política de traspassos amb benefici i substituint jugadors que, per edat o falta de mercat, suposaven pèrdues en el moment de la sortida.

El Club preveu repetir un tancament de l’exercici amb un resultat ordinari positiu de 5 milions d’euros, i assegurar així una generació d’EBITDA positiva que permeti consolidar les bases per a la temporada 2025/26, on s’ha de desplegar extensivament la nova estructura de generació d’ingressos derivada del nou Spotify Camp Nou.

Força Barça
Força Barça

Relacionat Amb aquest contingut

Tanca l'article

Relacionat Amb aquest contingut