Barça One estrena ‘Barça Masterpieces’, el documental de les primeres obres d’art digital del FC Barcelona

Barça One estrena ‘Barça Masterpieces’, el documental de les primeres obres d’art digital del FC Barcelona

La producció mostra la intersecció entre l'art digital, la tecnologia i l'esport en què el Club posa de manifest la seva aposta per adoptar la tecnologia i la innovació amb l'objectiu d’inspirar els seguidors i seguidores

Barça One presenta el nou documental Barça Masterpieces, un repàs per tot el procés creatiu de les primeres ‘Masterpieces’ del FC Barcelona, una sèrie de NFT únics que reinterpreten l'essència blaugrana a l'univers digital. La producció, que ja està disponible a la plataforma de streaming del Club, explica la intersecció entre l'art digital, la tecnologia i l'esport en què el Club ha posat de manifest la seva aposta estratègica per adoptar la tecnologia i la innovació i, alhora, crear moments culturals amb l'objectiu d’inspirar els seguidors i seguidores.

El documental se submergeix en la història d'aquestes obres pioneres per al Club, un projecte impulsat per Barça Vision, i es mostra des de la seva concepció fins a la seva exhibició al prestigiós Moco Museum, on han format part d'una experiència artística sense precedents. A través dels testimonis d'artistes, experts en blockchain i representants del Club que han treballat en aquest projecte d’art digital, "Barça Masterpiece" mostra com el FC Barcelona transcendeix el futbol per convertir-se també en art. En aquest sentit, In a Way, Immortal –protagonitzat per Johan Cruyff–, i Empowerment dedicat a l’Alexia Putellas, són les peces protagonistes de la producció.

Michael Casey, CEO de Tell Network; Ursula O’Kuinghttons, CMO de Scytale Digital; Rhi Madeline, artista de The World of Women i autora de la Masterpiece Empowerment; Bryan Bachner, Managing Director Americas & APAC del FC Barcelona; Alexia Putellas, jugadora del primer equip femení de futbol del FC Barcelona, així com Jordi Cruyff, fill de Johan Cruyff, són alguns dels testimonis que participen en aquest documental, i que mostren la seva visió sobre tot aquest projecte d’art digital i també la seva relació amb el món de futbol.

Una exposició d’art blaugrana sense precedents

Masterpiece. A digital tribute to Johan Cruyff and Alexia Putellas és el nom de l’exposició amb què el Moco Museum va presentar als visitants de Barcelona i Amsterdam les dues obres d’art digital blaugranes. El reconegut museu va dedicar alguns dels seus millors espais per exhibir les peces, inclús va tenyir de color ‘Lila Barça’, símbol de la igualtat i fruit de la barreja entre els colors originals del Club, blau i grana, les parets de la sala que exhibia l’escultura digital de Putellas.

El llançament dels dos primers NFT de la història del Club va suposar un pas per posar en valor moments i personatges emblemàtics del FC Barcelona que engrandeixen el llegat i el patrimoni històric blaugrana. Es tracta d’una aposta per adoptar la tecnologia i la innovació amb l'objectiu tant d'educar com d'inspirar els seguidors millennials, xenials i de la generació Z, entre d'altres. D’aquesta manera, i després de la gran acollida que van tenir les dues exhibicions presents al Moco Museum, el FC Barcelona ha aconseguit connectar amb nous públics i transmetre així també els seus valors i la seva història arreu del món.

Les primeres Masterpieces de la història del Club

 El primer NFT de la història del Clu, In a Way, Immortal, recrea el llegendari moment de Johan Cruyff a l'estadi quan, el 22 de desembre del 1973, l'icònic jugador holandès va «volar» per marcar un gol fonamental contra el porter de l'Atlètic de Madrid Miguel Reina. Aquest NFT va ser adquirit en una subhasta en viu celebrada a la històrica Sotheby’s de Nova York , la principal destinació del món per a l'art, el luxe i els objectes de col·leccionisme, per 693.000 dòlars.

 Pel que fa a la segona obra mestra del Barça NFT, anomenada Empowerment, representa l'excepcional actuació d’Alexia Putellas en aquella semifinal de la Champions contra el Wolfsburg, en un partit de rècord amb 91.648 aficionats i aficionades, on va marcar dos gols i va continuar defensant l'empoderament de la dona en l'esport. Aquesta es va adquirir per 300.231,36 dòlars en una subhasta digital a OpenSea, mercat líder de col·leccionisme digital.

 

Força Barça
Força Barça

Relacionat Amb aquest contingut

Tanca l'article

Relacionat Amb aquest contingut