Un acord global i innovador amb valors compartits
- Viber
- Messenger
- Copia l'enllaç
Rakuten serà el nou patrocinador principal global del FC Barcelona. L’acord que s’ha presentat aquest dimecres al migdia a l’Auditori 1899 del Camp Nou va començar a gestar-se el 2015 durant la gira d’estiu amb Gerard Piqué com a protagonista. Així ho ha revelat el president del Club, Josep Maria Bartomeu: “Tot va començar en un sopar organitzat per Gerard Piqué a casa de Hiroshi Mikitani –president i CEO de Rakuten Inc.- a San Francisco”.
Des d’aleshores les converses entre totes dues entitats han estat constants fins a arribar a un acord que situa el Barça entre els clubs esportius més ben pagats del món: “És un acord per quatre temporades amb una xifra base de 55 milions d’euros i amb un bonus d’1,5 milions per la Lliga i de 5 milions per la Champions”, ha explicat el vicepresident de l’Àrea de Màrqueting i Comunicació, Manel Arroyo, que ha afirmat que “el Club se situa al mateix nivell que el Manchester United”, fins ara l’equip capdavanter en ingressos per patrocini de samarreta.
La samarreta d’entrenament, del formatiu i del femení, sense patrocini
Arroyo també ha destacat que “Rakuten és una empresa que comparteix amb nosaltres els valors de la innovació i de l’ambició global”. En aquest sentit, el president Bartomeu ha explicat que “Rakuten és una companyia jove, moderna, tecnològica i d’àmbit digital que vol créixer”. Arroyo, que no ha tancat les portes a més acords amb Qatar Airways de cara a un futur, ha valorat la relació durant tots aquests anys de “lleial” i ha revelat que el Club ha estat negociant amb cinc grans empreses per convertir-se en el patrocinador principal global del Club: “Hi ha hagut converses profundes amb cinc grans companyies i hi ha hagut contactes fins a una dotzena. Totes són relacions obertes i que en el futur hem de veure fins a on poden avançar”. “Estem esperançats”, ha assegurat.
Arroyo ha volgut remarcar que “l’actiu més visible serà la samarreta del primer equip, però encara queda lliure la samarreta d’entrenament, la del futbol femení i la del futbol formatiu”. Un procés que encara el Club hi està treballant.
Barça, Catalunya i el Japó, una relació estreta
Pel que fa explícitament a l’acord, Hiroshi Mikitani s’ha mostrat exultant d’haver-se unit amb el FC Barcelona: “És un orgull lligar la nostra empresa al millor club del món”. En aquest sentit, Mikitani ha reconegut com va conèixer per primera vegada a Gerard Piqué: “Rakuten té Wuaki que és una de les empreses de streaming en vídeo i té empresa a Barcelona. Al seu conseller delegat li encanta el Barça i va ser qui me’l va presentar. Quan vam quedar, em vaig adonar que Piqué no només és un gran jugador, sinó que també és una persona a qui li agrada molt socialitzar-se”.
L’acord entre Rakuten i el FC Barcelona hi ha tingut molt a veure, també, amb “la gran relació que té Catalunya amb el Japó", segons Bartomeu. En aquest sentit, Mikitani ha subscrit les paraules del president del Club i ha assegurat que “la democràcia que hi ha a Catalunya és una cosa que commou i per això crec que dins dels clubs europeus el Barça és el més famós i això ha estat un dels motius principals perquè ens hem volgut fer socis”. Finalment, Manel Arroyo ha revelat que el FC Barcelona haurà de fer un partit amistós al Japó en els propers quatre anys i un segon d’opcional.
- Viber
- Messenger
- Copia l'enllaç