El FC Barcelona, primer club esportiu que supera els 5 milions de subscriptors a Youtube
- Viber
- Messenger
- Copia l'enllaç
El FC Barcelona reforça el seu lideratge a Youtube i es converteix en el primer club esportiu que sobrepassa els 5 milions de subscriptors. Aquesta fita, que s’ha vist reforçada gràcies a unes dades espectaculars en l’últim any, situa el Barça en la posició capdavantera de la principal plataforma de vídeo a la xarxa.
Les dades recollides en els últims 365 dies serveixen per exemplificar aquest domini: en aquest període de temps, el canal del Barça a Youtube ha sumat 1.952.334 nous subscriptors, i ha superat amb escreix els dels seus perseguidors. Gràcies a aquest augment, el FC Barcelona compta actualment amb 5.174.052 subscriptors, per davant del Reial Madrid (3.910.610), la Juventus (1.487.998), el Liverpool (1.457.933) i el Manchester City (1.429.243).
Dels prop de dos milions de seguidors aconseguits en l’últim any, destaquen especialment els 127.776 que van sumar-se al canal blaugrana durant la primera setmana de gener, durant la qual es va registrar el pic més alt. Aquesta franja temporal coincideix amb els continguts que van publicar-se amb motiu del fitxatge de Coutinho i de la seva arribada a Barcelona. De fet, el Brasil és un dels principals països d’on provenen els nous subscriptors, a més de l’Índia, Mèxic i Indonèsia.
A banda dels vídeos vinculats als nous fitxatges, el contingut que acumula més visualitzacions durant la temporada 2017/18 estava vinculat al comiat d’Iniesta, a les celebracions a peu de gespa de la Copa del Rei contra el Sevilla (0-5) i al popular Barça Emojis protagonitzat pels campions del món Samuel Umtiti i Ousmane Dembélé.
De fet, el canal del Barça, a més de ser el que té més seguidors, és també el que acumula més visualitzacions, amb unes xifres que gairebé tripliquen les dels seus perseguidors. El curs passat es van acumular 213 milions de reproduccions dels seus vídeos, que van triplicar gairebé la distància respecte dels perseguidors Manchester City, Liverpool i Reial Madrid.
El FC Barcelona va ser un dels pioners a tenir presència a Youtube, on va estrenar-se al febrer del 2006. Des d’aleshores hi ha publicat gairebé 18.000 peces de vídeo, i els subscriptors d’aquest canal han pogut gaudir d’una de les etapes més exitoses de la història del Club. Han estat testimoni també de l’evolució dels continguts, amb un clar enfocament cap a l’entreteniment, i també dels canvis en els hàbits de consum, com per exemple en l’ús del mòbil, que ja acapara el 70% de ‘views’.
- Viber
- Messenger
- Copia l'enllaç